Richard Anfinsen Sandvik startet Rcontainer i 2007. Nå skifter selskapet navn til Reblock.
Richard Anfinsen Sandvik startet Rcontainer i 2007. Nå skifter selskapet navn til Reblock. (Øyvind Ludt)

Rcontainer blir Reblock

- En container er nemlig så mye mer enn det ordet forteller oss,.

Rcontainer har de siste årene levd av å selge containere. Nå skifter selskapet navn til Reblock.

- En container er nemlig så mye mer enn det ordet forteller oss, skriver eier og grunnlegger Richard Anfinsen Sandvik i en pressemelding. 

Han startet Rcontainer i 2007 da han skaffet seg et lån på 150.000 kroner og sendte pengene til Kina i håp om at flatpakkede kontormoduler skulle dukke opp – og de ankom i containere. De siste 12 årene har så vært en historie om suksess og økende omsetning. 

Les mer om Rcontainers historie her: Suksess i boks

Richard Anfinsen Sandvik (t.h.) startet Rcontainer i 2007. Nå driver han selskapet sammen med daglig leder Senol Kamburce (t.v.) og 21 ansatte. I dag skifter Rcontainer navn til Reblock. Foto: Reblock

- Framtidsutsiktene var uklare, planene var ikke så nøye gjennomtenkt. Kort sagt var ikke forutsetningene helt til stede for at en 22-årig gründer skulle lykkes, forklarer Sandvik. 

Fra 2007 har selskapet hatt en samlet omsetning på over 500 millioner kroner og ønsker nå framtiden velkommen. Sandvik forteller at ambisjonene er høye og tøffe, strategiene sterke og klare, visjonen tydelig og retningsgivende, og de ansatte er helhjertede og engasjerte. 

- Vi startet fra ingenting og har blitt til mye for mange. I dag – 2. april 2019 – ser et nytt selskapnavn dagens lys. En stor dag som markerer starten på en ny epoke i selskapets historie. Nye ideer og stor kreativitet har åpnet for nye markeder. Produktspekteret har utviklet seg. Det handler ikke lenger kun om utleie og salg av containere. Det handler også om modulbygg, ombygging av containere, ja om «klosser» som endres og tilpasses til kundenes spesielle behov. Ingenting er umulig for oss – for i vår verden er alt mulig, forklarer Sandvik.

Til toppen