DFDS møter den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger. Foto: Per Dagfinn Wolden

DFDS styrker godskapasiteten

DFDS styrker kapasiteten for å møte den sterke godsveksten sjøveien med nye ro-ro fraktferger fra det kinesiske skipsverftet Jinling.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Ifølge en nyhetsmelding fra selskapet er det bestilt en ny ferge for å sikre kapasiteten for ytterligere vekst.

Dette er et ledd i opsjonen DFDS har med det kinesiske skipsverftet.

450 trailere

Den nye godsfergen er lik de fem tidligere bestilte fergene som er designet for å transportere 6700 lengdemeter, tilsvarende 450 trailere.

De nye fergene vil styrke den operasjonelle effektiviteten i rutenettverket i Nord-Europa og Middelhavet. Godsfergene anvendes i tråd med kundenes kapasitetsetterspørsel, heter det i melding fra DFDS.

Kommer snart

De første to nye fergene forventes mottatt i begynnelsen av neste år, den tredje og fjerde i andre halvdel av 2019 og de siste to i første halvdel av 2020.

DFDS' flåtefornyelsesprogram omfatter også to kombinerte frakt- og passasjerferger (ro-pax), og som skal leveres i 2021 til anvendelse i det baltiske rutenettverk.

For å øke fraktkapasiteten er to ro-ro ferger planlagt forlenget, i tillegg vil en chartret kombinert frakt- og passasjerferge (ro-pax) bli levert i 2021 til rutene på Den Engelske Kanal.

Powered by Labrador CMS