Barnas Hus feiret tirsdag et årssalg på 100 mill. pakker på nett sammen med Packoorang. Fra venstre: Paul Escobar Mondaca, Frida Lea, Natasha Abbas Jankovic, Gry Blåhella og Lasse Erik Moen.
Barnas Hus feiret tirsdag et årssalg på 100 mill. pakker på nett sammen med Packoorang. Fra venstre: Paul Escobar Mondaca, Frida Lea, Natasha Abbas Jankovic, Gry Blåhella og Lasse Erik Moen.

Feirer 100 mill. i nettsalg med nytt bærekraftig samarbeid

Barnas Hus Norge AS feirer 100 mill. i nettsalg i årssalg, og markerer det med nytt bærekraftig samarbeid med Packoorang.

Publisert Sist oppdatert

Barnas Hus er de første som utfordrer bransjen med bærekraftig emballasje.

- Vi har et samfunnsansvar

Som sertifisert miljøfyrtårn-bedrift ønsker Barnas Hus å pakke mesteparten av sine forsendelser i Packoorangs emballasje.

Landsdekkende med nettbutikk og 26 fysiske butikker er Barnas Hus den ledende faghandelskjeden i Norge på barneutstyr og klær til små barn i alderen 0-8 år.

- Vi har et samfunnsansvar og har derfor gleden av å bidra til en bærekraftig utvikling, til glede for våre «små» kunder og kommende generasjoner, sier Lasse Erik Moen, daglig leder i Barnas Hus Norge AS.

Vil hindre forsøpling

Packoorangs med-gründer Natasha Abbas Jankovic kan med glede konstatere at Barnas Hus er svært opptatt av å være miljøvennlige med et sterkt ønske om å hindre forsøpling samt gi kundene sine en god brukeropplevelse.

Natasha Jancovic og Packoorang satser på gjenbrukbar emballasje. Foto: Per Dagfinn Wolden 21.10.2020
Natasha Jancovic og Packoorang satser på gjenbrukbar emballasje. Foto: Per Dagfinn Wolden 21.10.2020

– Her har vi eksemplet på en svært fremoverlent bedrift, opptatt av å bli grønnere og som tør å teste nye løsninger, sier Jankovic til Mtlogistikk.

- Og flere pilotkunder skal om bord i løpet av januar, noen svært spennende bedrifter, forteller en optimistisk Jankovic.

Hun forteller også at Barnas Hus er opptatt av å redusere utslipp, og var raske til å si ja på å være med og teste Packoorang-løsningen.

- De har troen på en fremtid med gode, bærekraftige løsninger, sier Packoorang-gründeren som i 2019 fikk idéen med å pante emballasjen.

Pakke-suksess

Siden april har hun sammen med med-gründer Alvin Dammann Leer ledet en suksessrik startup gjennom Covid-19.

– Til tross for korona opplever vi enorm interesse for vår løsning. Det skyldes nok den økende netthandelen som betyr økende utslipp gjennom papp og plast, sier Leer som også stolt forteller at Packoorangs sterkt varemerke har fått et tilbud for plassering på DHLs innovasjonssenter i Singapore. Det er flere store ledende, internasjonale aktører som følger med på vår utvikling, og som har vist interesse for Packoorang fra dag 1, sier Abbas.

- Vår emballasje er karbonfri, vannavstøtende, støtdempende, fleksibel og brukervennlig, og vi belønner sluttbrukere for retur. I tillegg sparer den bedrifter 40 sekunder per pakking, oppbestilling av ny emballasje hele tiden og nå kan man med god samvittighet brande emballasjen. Med vår emballasje-modell kan man tjene penger, istedenfor dagens løsning med penger ut av vindu, sier Jankovic.

- Dette er fremtiden og vil komme som et must, så det at bedrifter henger seg tidlig på er en fordel, sier med-grunder og daglig leder i Packoorang, Alvin Dammann Leer.

- Det må lønne seg for bedrifter, og det gjør det med vår løsning, legger han til.