RST Logistics er på god vei til å bli en ledende aktør innen tredjepartslogistikk i Norge.

Foto: RST Logistics
RST Logistics er på god vei til å bli en ledende aktør innen tredjepartslogistikk i Norge. Foto: RST Logistics (Bilde: www.vegardphoto.com)

RST styrker posisjonen på 3PL

Logistikkbedriften RST Logistics har valgt Ongoing Warehouse som leverandør av lagerstyringssystem for sin 3PL­virksomhet.

– Målet er å bli en ledende aktør innen tredjepartslogistikk i Norge. Da er det viktig å ha et kompetent WMS-system som til en hver tid gir oss, og våre kunder, full oversikt over lagerbeholdning og ordrestatus, sier daglig leder Richard Sæther i RST Logistics AS.

Komplett aktør

Logistikkselskapet har de siste årene utviklet seg fra transportør til en komplett logistikk-leverandør og vil i 2016 omsette for ca. 80 mill. kroner.

3PL­virksomheten blir stadig viktigere.

- Vi er foreløpig veldig fornøyd med Ongoing og prosessen med å raskt komme i gang med systemet. Systemet er lett å bruke, er oversiktlig og har alle funksjonene vi trenger for å tilby kundene kostnadseffektive og optimale lagertjenester, sier Sæther.

Sky-basert

Ongoing Warehouse er et sky-basert lagerstyringssystem som i dag benyttes av rundt 150 logistikkbedrifter innen tredjepartslogistikk. Totalt kjøres vareflyten for ca. 3000 bedrifter i systemet.

- Vi så også en fordel i et lagerstyringssystem som har en kobling til transport management systemet vårt. Etter at ordrene er plukket og pakket i Ongoing, sendes de over til Transportnetts TMS-system Log:nett for lasteplanlegging, sier Richard Sæther.

- Vi ser frem til å hjelpe RST Logistics å utvikle en suksessfull virksomhet ytterligere, sier Gerhard Guron, daglig leder i Ongoing Warehouse AB.

RST Logistics AS disponerer i dag 6000 m2 lager med 6000 palleplasser i reol og på gulv. Lageret betjener ca. 200 ordrer daglig.

Ongoing Warehouse er et moderne, standardisert og sky-basert lagerstyringsverktøy for 3PL-­virksomhet.

Tiltak for tryggere vegtransport

Våren med fuglekvitter, bjørkeløv og markblomster er her for fullt. Likevel bør vi ikke glemme det som skjer hver vinter, nemlig at en rekke vogntog kjører seg fast eller kjører av vegen. Enten fordi bilene ikke er skodd for norske vinterforhold eller fordi sjåførene ikke har nødvendige ferdigheter til å kjøre på vinterveger - eller en kombinasjon av dette. Les hele saken

Til toppen