Kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen ved utbyggingsområdet i Langhus (foto: Sofie Skadal).
Kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen ved utbyggingsområdet i Langhus (foto: Sofie Skadal).

PostNord tar netthandel-grep

PostNord styrker netthandel-posisjonen med ny produksjons-teknikk.

– På Alfaset og Langhus gjør vi en av våre største investeringer de i den fem-årsperioden vi er inne i. Dette viser også at aktører i vår bransje kan og må satse for å sikre fremtidens logistikkløsninger, sier kommunikasjons- og markedsdirektør Ole A. Hagen og fortsetter:

- Dette betyr mye for oss i Norge, og er en viktig forutsetning for å ta en sterk posisjon i det norske netthandelsmarkedet, Hagen.

PostNord AS øker produksjonskapasiteten vesentlig, foruten å bli mer robuste. Utbyggingen av terminalene på Alfaset og Langhus kan nå produsere større volum, noe som bidrar til å trygge e-handelsveksten.

Sikrer fremtiden

- Investeringen i Oslo-regionen sikrer fremtiden innen e-handelen og bidrar til å utvikle kapasiteten og leveransenettverket i Norden, og spesielt sikrer en sterkere posisjon på det norske markedet, sier PostNords konsernsjef, Annemarie Gardshol.

PostNord øker den norske kapasiteten til 250.000 pakker daglig. I tillegg får sorteringsanlegget en mer automatisert pakkehåndtering og bedre leveringspresisjon.

Terminalen utvides med 10.000 kvadratmeter. Utbyggingen starter andre kvartal i år og vil stå klar tredje kvartal 2020.

- Planen er ferdigstillelse i midten av september. Vi rekker da en god innkjøring av terminalen innen Black Friday og julehandelen 2020, sier Gardshol.

Til toppen