Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

For AntOn-serien har Jungheinrich valgt knæsj lilla som basisfarge.

Jungheinrich har lansert AntOn

Truckmerket som er et samarbeid mellom Jungheinrich og EP Equipment er nå tilgjengelig i Norge. 

Publisert Sist oppdatert

AntOn by Jungheinrich, er en ny produktserie for de som trenger enkle, rimelige men pålitelige trucker. Først ut er de elektriske gaffeltruckene CBH 2.5 og 3.0 samt jekketrallen PTL 1.5.

Produktene:

Elektriske gaffeltrucker, CBH 2.5 og 3.0

  • De elektriske gaffeltruckene er laget for variert bruk, både inne og ute:
  • Løftekapasitet: 2500 og 3000 kg
  • Hastighet: opptil 17 km/t
  • Løftehøyde: opptil 4800 mm
  • Høy bakkeklaring og store dekk for bedre stabilitet

Elektriske jekketraller, PTL 1.5

  • De kompakte elektriske jekketrallene er fleksible i bruk på lageret og på uteområder:
  • Lastekapasitet: 1500 kg
  • Mål: 1550 x 560 x 1230 mm
  • Tilgjengelig med ekstra batteri og støttehjul

– Med AntOn by Jungheinrich tilbyr vi trucker som er brukervennlige og pålitelige, til en gunstig pris. Vi retter oss mot bedrifter som trenger enkle og økonomiske løsninger for sitt lager, sier Nadine Despineux, konserndirektør for salg i Jungheinrich.

AntOn er utviklet sammen med det kinesiske truckmerket EP Equipment. Innsalget handler om tysk ingeniørkunst kombinert med effektive og rimelige produksjonsprosesser. 

Navnet AntOn skal angivelig spille på flittige maur – «maur aktivert».

Salget starter 30. september i Norge og Europa. 

– Dette er noe vi har manglet. Vi har kun hatt maskiner som skal holde i 20.000 timer og er priset deretter, sier salgsdirektør Fredrik Høyer-Dahl i Jungheinrich Norge til MT.

Nettsalg 

Salgsdirektør i Jungheinrich Norge Fredrik Høyer-Dahl.

Distribusjonen skjer via e-handel i Norge.

– Kunder er blitt veldig flinke til å kjøpe på nett, så her gjelder det å ha tydelige beskrivelser i nettbutikken om hva kunden får. Med nettsalg gård et også an å holde prisen nede, siden det ikke står en dyr salgsorganisasjon i bakkant, sier Høyer-Dahl.

Han forteller at dette «mid-tech»- segmentet er en del av markedet der Jungheinrich ikke har vært særlig til stede tidligere. Markedet har vært dominert asiatiske produsenter, som nettopp EP Equipment og andre. 

– Dette kundesegmentet har tidligere gjerne foretrukket brukte maskiner eller andre rimelige merker. Og markedet er absolutt stort, sier Høyer-Dahl. 

Erstatter manuelle jekketraller

Blant trendene han ser er at salget av vanlige manuelle jekketraller synker kraftig og har gjort det i to år. Her fortrekker kundene nå rimelige elektriske versjoner, forklarer Høyer-Dahl. 

– Hva skiller AntOn-truckene fra EP sine trucker?

– Truckene produseres av EP, men forskjellene ligger i fargevalg og design, samt litt hvordan truckene er satt sammen – altså hva slags standardpakker vi har, sier Høyer-Dahl.

Han forteller at for kunder som har behov for utstyr som spreder eller sideshift kan Jungheinrich montere på utstyr fra ELM. AntOn-truckene vil kun være tilgjengelig med litiumbatterier. 

Faser ut Ameise

For Jungheinrich Norge betyr samarbeidet med EP at dagens rimelige og enklere alternativ for ledetrucker, Ameise, fases ut etter hvert som AntOns tilsvarende modeller lanseres. 

– Vi vil fokusere på AntOn. Jeg er helt sikker på at dette kommer til å selge mer enn Ameise. Det vil oppleves mer som en fullrange og et mer helhetlig tilbud, sier Høyer-Dahl.



Powered by Labrador CMS