Jon Kåre Stene, med-gründer i Kolonial.no leverer nå også varer fra Sprell, Milrab.no og Anton Sport.
Jon Kåre Stene, med-gründer i Kolonial.no leverer nå også varer fra Sprell, Milrab.no og Anton Sport.

Nye grep fra Kolonial

Kolonial.no tar nye grep. Nå skal de også levere varer for Anton Sport, Milrab og Sprell.

Publisert

Med sitt logistikknettverk til å levere pakker for andre aktører utfordrer Norges største nettmatbutikk både HeltHjem og PorterBuddy.

- I Kolonial.no har vi noen av Norges mest fornøyde kunder. Nå inviterer vi flere andre nettbutikker med på våre biler, så vi kan bidra med å gjøre hverdagen litt enklere også for deres kunder. Vi ser at norske butikker møter stadig mer konkurranse fra utlandet. Om vi samarbeider for å skape gode, fremtidsrettede handleopplevelser, vinner alle. Ikke minst norske forbrukere. Målet er å kunne bringe kjøpesenteret hjem til dørstokken, sier Jon Kåre Stene, med-gründer i Kolonial.no i en pressemelding.

Solid logistikk-nettverk

Kolonial.no leverer i dag dagligvarer til halvparten av alle norske husstander, fra Lillehammer i nord til Halden i sørøst og Grenland i sørvest. De har bygget et av landets fremste logistikksystemer, for å planlegge og optimalisere utkjøringer helt hjem.

Selskapet har i lang tid samarbeidet med blant andre Clas Ohlson og Dyrket.no.

Det nye samarbeidet gjør det imidlertid mulig for kunder å velge utkjøring med Kolonial.no direkte fra kassa på henholdsvis Sprell.no, Antonsport.no og Milrab.no. Norges største nettmatbutikk inviterer nå flere butikker til samkjøring.

Dette betyr at de gjennom sitt logistikknettverk går i direkte konkurranse mot leveringsaktører som HeltHjem, Posten, PorterBuddy og HeltHjem.

Ingen konkurranse-frykt

Ifølge Cathrine Laksfoss, daglig leder i Schibsted Distribusjon, og som blant annet står bak leveringstjenesten HeltHjem frykter ikke konkurransen fra Kolonial.

- Netthandelen, også i dagligvaremarkedet, har opplevd en eksplosiv vekst den siste tiden. At vi er flere aktører som sikrer at kundene får varene sine hjem, så raskt som mulig, er bare positivt, sier hun til nettavisen Shifter.

Hun understreker også at fysisk distribusjon er kostnadskrevende.

Kolonial imponerer

- HeltHjem "eier" dørmatten til folk allerede, gjennom å ha levert ferske aviser over hele landet i 160 år. Gjennom å distribuere for et stadig større netthandelsmarked utnytter vi kapasiteten i det allerede landsdekkende distribusjonsnettverket vårt. Vi leverer nasjonalt, hver dag i uken og legger vekt på levere enkle tjenester, sier Laksfoss som roser Kolonials sterke merkevare.

– Jeg er imponert over det de har fått til, med et supert team. Jeg gleder meg til å følge med på reisen deres videre, forteller Cathrine Laksfoss i Schibsted Distribusjon.