LANG, LANG REKKE: De 51 Caddy BlueMotion-bilene til Konica Minolta, her samlet på Bekkelagskaia i Oslo, er den største enkeltlevering i VW-importørens historie.
LANG, LANG REKKE: De 51 Caddy BlueMotion-bilene til Konica Minolta, her samlet på Bekkelagskaia i Oslo, er den største enkeltlevering i VW-importørens historie.

Rekord for Harald A. Møller

Da Møller Bil Skøyen overleverte 51 VW Caddy BlueMotion til Konica Minolta 26. februar, var det den største enkeltlevering i Harald A. Møllers historie.

Ved valget av BlueMotion-utgaven var kundens miljøhensyn den avgjørende faktor.

I 2009 satte Konica Minolta seg som mål å redusere CO2-utslippet med 20% innen to år. Ifølge Konica Minoltas markedssjef, Rolf-Gunnar Solhaug, viste miljøanalysene at 75% av selskapets miljøpåvirkning kom fra bilene.

- Vårt valg av Volkswagen Caddy BlueMotion skyldes bilens gode miljøprofil, en god driftsøkonomi og svært god lastekapasitet. Det betyr at våre teknikere kan ha et tilfredsstillende deleutvalg i bilen og dermed færre tilbakebesøk og lavere miljøbelastning, uttaler Solhaug.

Hos Harald A. Møller mener adm. direktør for Volkswagen Nyttekjøretøy, Harald Frigstad, at Konica Minolta har gjort et godt valg. BlueMotion er betegnelsen på de versjonene av Volkswagens modeller som har en spesielt gunstig miljøprofil. Caddy BlueMotion blir samtidig beskrevet som en kraftig og robust bruksbil med TDI-motor på 105 hk, men som samtidig er blant de beste i klassen når det gjelder drivstofforbruk og avgassutslipp. Bilens CO2-utslipp oppgis til 149 gram pr. kilometer. Den har partikkelfilter på linje med moderne personbiler.

Til toppen