Daglig leder Øystein Thoresen i Uniteam Vest med Andersen Trucks STILL RX 70-80.
Daglig leder Øystein Thoresen i Uniteam Vest med Andersen Trucks STILL RX 70-80.

Norges største STILL til offshore

Containerleverandøren Uniteam Vest har kjøpt Norges største STILL-truck for å håndtere sine containere rettet mot offshoreindustrien.

Dermed har STILL-leverandøren Andersen Truck AS nådd sitt mål om å etablere seg som leverandør til offshore-segmentet.

– Vi liker å være i forkant og bruke den beste teknologien som finnes i markedet. Det gjelder både tjenestene vi kjøper og produktene vi selger, sier Øystein Thoresen i Uniteam Vest.

Norges største

Trucken som nå er på plass hos Uniteam er hybriden STILL RX 70-80, og er Norges første av denne typen. Det er også Norges største STILL-truck.

– Den avgjørende fordelen med STILL RX 70–80 er at den elektriske motoren gjør gasspedalen mer stabil. Det går ikke i rykk og napp. Slik blir lastingen stabil og vi skåner containerne, bilene og annet materiell for skader, sier Thoresen om hybridtrucken.

– Uniteams suksess i offshoremarkedet er et resultat av deres evne til å levere skreddersydde løsninger av høy kvalitet, på kort tid. Dette er verdier vi kjenner oss igjen i. Kunder som Uniteam inspirerer oss når vi selv skal vokse inn i offshoremarkedet, sier daglig leder Roar Andersen i Andersen Truck.

Han gleder seg nå over at Andersen Truck og STILL blir kjente navn i nye deler av landet.

– Det kan virke som om Andersen Truck ikke er et like kjent navn på Vestlandet som oppe i nord. Vi har de truckene som tåler kystnære miljøer best, og vi ser nå endelig tegn på at denne kunnskapen sprer seg vestover i landet, sier Roar Andersen.

Må være driftssikker

Trucken Uniteam velger må være driftssikker.

– Det stopper jo helt opp om trucken ikke fungerer. Andersen Truck tilbyr god og kjapp service, det er veldig viktig for oss. Vi legger generelt sett stor vekt på valg av underleverandører – de må være proffe i jobben sin, sier Thoresen, som tilføyer at Andersen Trucks tilstedeværelse med både avdelingskontor og servicepunkt i Stavanger-området er viktig.

Den «miljøvennlige monstertrucken» RX 70–80 er blant STILLs siste lanseringer og var blant de første truckene på markedet som oppfylte de nye Euro 3B-reglene, som stiller historiske krav til lave utslippsmengder. STILL har utført tester som viser at trucken bruker 30 % mindre drivstoff en konkurrerende trucker.

 – Jeg vil bare si at jeg har kjøpt over 12 trucker siden jeg kjøpte den første da jeg var 17 år gammel. Da begynner du å legge merke til hva som er viktig. Andersen truck har gitt oss god oppfølging i kjøpsprosessen og har vært flinke til å oppdatere oss om leveransen hele veien, avslutter Thoresen om samarbeidet med Andersen Truck.

 

Til toppen