Fem års garanti fra Mitsubishi

FREDRIKSTAD: - Det bør bli fart i Mitsubishi-salget nå som garantitiden er økt til fem år.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Det sier daglig leder Rino Bråten i Trucktech. Den første trucken med forlenget garantiperiode ble solgt til Fredrikstad Transport & Spedisjon AS i forrige måned. Begge firmaer holder for øvrig til på Øra i Fredrikstad.

Det er for motvektstruckene med løftekapasitet opp til 6 tonn Mitsubishi, man kjører den offensive profilen med fem års garanti (eller 6000 arbeidstimer).

- Dette vil nok revolusjonere truckbransjen, tror Bråten, som viser til at Mitsubishi var først ute med 5 års garanti også på bil og at konkurrentene etter hvert fulgte etter.

- Kostnadene forbundet med å øke garantitiden til fem år er også forholdsvis beskjeden, for en tre-hjuling snakker vi om ca. 6500 kroner, sier Bråten.

- På denne måten knytter vi også kundene tettere til oss ved at de bruker oss på service, påpeker han.

Fikk fortsette

Fredrikstad-bedriften har vært Mitsubishi-forhandler i mange år, med salgsområde i Østfold og opp til Vestby. Og avtalen ble videreført da AL Maskin gikk konkurs og Mitsubishi Gaffeltruck Norge kom inn ifjor.

Trucktech har også andre maskiner i porteføljen, blant annet motvektstrucker fra Cesab, noe som gjør at Bråten også har en fot innenfor Toyota-systemet. Italienske Cesab ble i sin tid kjøpt opp av BT, som siden ble kjøpt opp av Toyota Material Handling.

Siste produkt ”inn i varmen” var teleskoptrucker fra italienske Dieci. Disse ble innlemmet i november ifjor.

- Det blir spennende å se om vi kan få det til innen teleskoptruckmarkedet. Vi henvender oss først og fremst til industrikunder og kan levere teleskoptrucker med løftekapasitet opp til 21 tonn, sier Bråten.

I alt inkluderer Trucktechs portefølje alt fra jekketraller til reach stackere (containertrucker).

For kort tid siden leverte selskapet ny reach stacker til Knut Enger Transport AS, for øvrig den tredje CVS Ferrari som er levert til Enebakk-firmaet.

Interntruckene fra danske Walsted er også interessante, her leveres stablere i rustfri utførelse som særlig er tilpasset næringsmiddelindustriens krav.

Økt aktivitet

Fjoråret var et tøft år for Trucktech, med røde tall i regnskapet. Nå har det imidlertid løsnet for bedriften.

- Vi tjener i alle fall penger igjen, sier Bråten.

- Jeg har vært i bransjen lenge og vært med på nedturer tidligere også, men det som var spesielt ifjor var at det også gikk trått på verkstedsiden. Kun det mest prekære ble tatt, sier han.

Powered by Labrador CMS