Easy2You kutter post
Sier opp kontrakten med alle kunder umiddelbart.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Distribusjonsselskapet Easy2You har bestemt seg for å ta produktene adressert og uadressert post ut av porteføljen ifra 1. mars og spisser selskapet mot netthandel, hjemlevering og teknologidrevne produkter innen logistikk og transport, opplyser selskapet i en melding på sine egne nettsider.
- Vi ser at markedet for disse produktene er der, men er fallende, samtidig som konkurransen tilspisses mellom aktørene. Etter vår vurdering er det en overkapasitet på tilbydersiden i markedet, noe som gjør det utfordrende å sikre en langsiktig bærekraftig drift, samtidig som det er miljømessig uheldig at opptil tre post- og distribusjonsselskaper besøker de samme postkassene 2 dager i uken, skriver administrerende direktør Espen Slyngstad i pressemeldingen.
Selskapet vil opprettholde sin distribusjon av lørdagsaviser for Samferdselsdepartementet.
- Vi kommer til å gjennomføre distribusjon av produktene som normalt i februar og vil finne alternative løsninger for distribusjon av post ifra 1. mars og frem til 1. mai. Dette vil vi gjøre i samarbeid med dere som kunder og skal gjøre vårt ytterste for at dere som har gitt oss den tilliten ved å være trofaste kunder ikke skal bli skadelidende, skriver Slyngstad.