Postdistribusjon var ikke så lett som Easy2You og adm. dir. Espen Slyngstad hadde håpet. Nå kuttes tilbudet.

Easy2You kutter post

Sier opp kontrakten med alle kunder umiddelbart.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Distribusjonsselskapet Easy2You har bestemt seg for å ta produktene adressert og uadressert post ut av porteføljen ifra 1. mars og spisser selskapet mot netthandel, hjemlevering og teknologidrevne produkter innen logistikk og transport, opplyser selskapet i en melding på sine egne nettsider.

- Vi ser at markedet for disse produktene er der, men er fallende, samtidig som konkurransen tilspisses mellom aktørene. Etter vår vurdering er det en overkapasitet på tilbydersiden i markedet, noe som gjør det utfordrende å sikre en langsiktig bærekraftig drift, samtidig som det er miljømessig uheldig at opptil tre post- og distribusjonsselskaper besøker de samme postkassene 2 dager i uken, skriver administrerende direktør Espen Slyngstad i pressemeldingen.

Selskapet vil opprettholde sin distribusjon av lørdagsaviser for Samferdselsdepartementet.

- Vi kommer til å gjennomføre distribusjon av produktene som normalt i februar og vil finne alternative løsninger for distribusjon av post ifra 1. mars og frem til 1. mai. Dette vil vi gjøre i samarbeid med dere som kunder og skal gjøre vårt ytterste for at dere som har gitt oss den tilliten ved å være trofaste kunder ikke skal bli skadelidende, skriver Slyngstad.

Powered by Labrador CMS