TransFleet TMS holder oversikt over all transport i hele kjeden.

Trimmer transporten med TransFleet

- Vi ønsket oss et brukervennlig system som kunne gi oss god transportplanlegging tilpasset vår produksjon, sier Ole Johnny Blomquist, logistikkdirektør i Norsk Stål.

Norsk Stål AS er Norges eldste og største stål- og metalldistributør med en omsetning i 2015 på 1,9 milliarder kroner. Selskapet har avdelinger på 13 steder i Norge med til sammen rundt 300 ansatte. Norsk Stål arbeider innen bygg og anlegg, mekanisk industri, skipsmarkedet og offshore, med solid økonomi og markedsposisjon i hele landet.

- Vi måtte også ha et system som kunne gi oss gode rapporter for oppfølgning av fyllingsgrad og leveringspresisjon. TransFleet TMS har innfridd og vi er godt fornøyd med både system og leverandør, sier Ole Johnny Blomquist, logistikkdirektør i Norsk Stål i en pressemelding.

I løpet av 2016 har Norsk Stål tatt i bruk TransFleet TMS for å få et effektivt planleggingsverktøy for sine transportplanleggere rundt omkring i Norge.

- Systemet splitter opp kjøringen i flere strekk slik at de ulike avdelingene kan ta hensyn til hvilke deler av kjøringen som er deres ansvar. Det kreves presis koordinering for at mange involverte skal kunne planlegge deler av kjøringen. Vi har i tillegg samlet all relevant dokumentasjon til sjåfør via ett tastetrykk, sier Blomquist.  

- Opplegg og rutiner for rapportering av virksomheten knyttet til transport er forenklet og TransFleet TMS kan ta ut avanserte rapporter på en enkel og effektiv måte, sier Jo Are Aslaksen, salgssjef i Locus Logistics.

Locus er en del av konsernet Enghouse, med hovedkontor i Canada. TransFleet TMS er sømløst knyttet til Microsoft Dynamics NAV og tar hensyn til både produksjonstidspunkter og transportkapasitet.

TransFleet TMS er et standardsystem som har flere hundre brukere rundt om i Norden i dag. Gevinstene hos kundene er ifølge produsenten forbedret leveransegrad, forbedret oppfølgning av økonomien, forbedret ruteplanlegging, bedre utnyttelse av transportkapasiteten og riktig kontrollnivå på transportutførelsen.

Til toppen