• Lager
  • It og supply chain
  • Godstransport
  • Mtvarebil.no
  • Stilling ledig

Meny

  • Lager
  • It og supply chain
  • Godstransport
  • Mtvarebil.no
  • Stilling ledig

Volvo og Daimler går sammen

De to lastebilgigantene har laget et fellesforetak for utvikling av brenselscelleteknologi.

Skal bli CO²-nøytral i 2039

Daimler melder idag at selskapet har som mål å ha en fullstendig CO²-nøytral flåte med nye kjøretøy i nøkkelregioner innen 2039.

Legger platooning på is

LAS VEGAS (MTlogistikk.no): Etter at det har vært mye fokus på platooning og potensialet for å spare drivstoff, har Daimler besluttet å trappe ned testingen innenfor dette området.

Satser på selvkjørende

LAS VEGAS (MTlogistikk.no): For første gang er Daimler Trucks til stede på verdens største messe for forbruker-elektronikk. Og dette er nettopp det en moderne lastebil er full av -  elektronikk.

Fuso eCanter er lansert

På ettermiddagen 14. september ble nye Fuso eCanter lasert under et arrangement i New York. Fuso eCanter blir med dette verdens første serieproduserte elektriske lastebil.

Snakker med 20 kunder om å teste eTruck

2017 er året da Daimlers Mercedes-Benz Urban eTruck skal implementeres i markedet. 20 kunder står klare til å teste.

Selvkjørende lastebiler på offentlig vei

Myndighetene i Baden-Würtemberg i Tyskland har gitt Daimler ved datterselskapet Mercedes-Benz spesialtillatelse til å teste selvkjørende lastebiler på motorveiene i delstaten.

MAN kan slippe milliardstraff

MAN kan ha sikret seg immunitet mot prissamarbeidsanklagene som også rammer Volvo, Scania og Daimler.

Mistenkes for prissamarbeid

Volvo, Scania, MAN og Daimler mistenkes for prissamarbeid og risikerer og måtte betale 10 % av årlig omsetning i straff.

Portugisisk nyttelast-vinner

Under "Canter Euro VI Driving Experience" har AT.no vært en av de første til å stifte bekjentskap med Fuso Canter i Euro 6-utførelse. En av nyhetene er Canter 9C18, en 8,55-tonner som har en nyttelast på opptil 6 tonn. Normalt må man opp i 10-tonnsklassen for å finne samme lasteevne.

Redaktør:
Øyvind Ludt

Ansvarlig redaktør:
Thomas Witsø-Bjølmer

Salgssjef:
Kenneth Johnsen

Selger:
Finn Mobæk

Selger:
Trine Johannessen


All journalistikk er basert på Vær varsom-plakaten og Redaktørplakaten

Besøksadresse:
Sofiemyrveien 6D
1412 Sofiemyr

Redaksjon:
[email protected]

(+47) 66 82 21 21

Postadresse:
Postboks 11
1411 Kolbotn

Salg:
[email protected]

Annonsering

Tips oss

Personvernerklæring