DHL har i dag AutoStore-installasjoner ni ulike steder, og planlegger å doble antallet i nær fremtid.

AutoStore og DHL utvider globalt partnerskap

DHL Supply Chain og AutoStore utvider partnerskapet sitt for å videreutvikle automatisert lagerdrift på global skala.

Publisert

DHL Supply Chain, som allerede har ni operative AutoStore-lagerinstallasjoner og fire fire til i planleggingsstadiet, er klar til å bli en av AutoStores største 3PL-kunder. De ni eksisterende systemene har totalt 800.000 kasser, med de kommende fire systemene som øker det totale antallet kasser økes til 1,2 millioner. Totalt går rundt 1000 AutoStore-roboter hos DHL i dag.

I fremtiden har DHL også til hensikt å bygge ytterligere fem anlegg i tillegg til de som allerede er i drift eller planlegges.

Det strategiske målet til DHL og AutoStore gjennom partnerskapet er å få fortgang i implementeringen av AutoStore-teknologien hos DHL.

- Vi er glade for å utvide vårt eksisterende forhold til AutoStore ettersom vi fortsetter å implementere vår digitaliserings- og automatiseringsstrategi i et økende antall lagre, slik at vi bedre og raskere kan betjene våre kunder. AutoStores standardiserte og modulære teknologi er passer perfekt med vårt mål om å gjøre driften mer effektiv, noe som muliggjør rask skalerbarhet og tilpasningsevne på tvers av ulike brukstilfeller og sluttmarkeder – en avgjørende faktor for oss som tredjeparts logistikkleverandør, sier Markus Voss, COO og CIO hos DHL Supply Chain.

Gjennom en standardisert tilnærming vil det være mulig for DHL og AutoStore å redusere implementeringstiden betydelig. I tillegg er AutoStores nettverk av partnere uvurderlig for å støtte DHLs vekststrategi på ulike lokasjoner, forteller Voss.

- Vårt langvarige samarbeid med DHL Supply Chain har vist styrken, påliteligheten og effektiviteten til AutoStores teknologi. Vi er begeistret for å utvide dette verdsatte partnerskapet ytterligere, og støtter DHL Supply Chains globale distribusjon av automatiserte lagerløsninger. Vi er glade for den betydelige vekstmuligheten som dette representerer for AutoStore, sier AutoStores CEO Mats Hovland Vikse.

Powered by Labrador CMS