Snart størst i Norden?

Norwegian Logistics kan være størst i Norden på transportlogistikk innen årets utgang.

Publisert Sist oppdatert

– Vi har store ambisjoner om kraftig vekst fremover. Men det er viktig å vokse i riktig takt uten for store voksesmerter, understreker daglig leder Trond Iversen som leder en stab på 17 medarbeidere i Sandakerveien i Oslo.

Intensiverer

Norwegian Logistics har intensivert arbeidet med å forhandle frem transport over landegrenser.

– Her har vi kompetansen, innsikten og analyseverktøyet som skal til for å finne de beste og rimeligste løsningene, forteller Iversen.

Norges ledende konsulentselskap innen transport- og logistikkrådgivning forhandler store volumer på vegne av sine kunder.

Passerer milliarden

– Jeg tror vi passerer milliarden i forhandlingsvolum i løpet av året, sier en optimistisk Iversen til Mtlogistikk.

Han understreker at importører og eksportører som velger riktig transportløsning, kan spare store beløp.

– Kunden kan spare 10%-25% i årlige fraktkostnader ved å sette bort innkjøp av transporttjenestene til oss. Det kan være til stor hjelp for norsk næringsliv som har de høyeste transportkostnadene i Europa, sier Iversen.

Satser internasjonalt

I Norge er markedet dominert av tre-fire store aktører som har ca. 80% av innlandsmarkedet for pakker og stykkgods.

– Vi satser imidlertid enda mer på det internasjonale markedet med det store antall små og mellomstore transportaktører hvor det er store besparelser å hente, sier Iversen.

Storkunder

Islandseide Haugengruppen med hovedkontor i Vestby og flere lager i Norden er blant storkundene i Norwegian Logistics.

- Nå gjør vi for fjerde gang i vår historie forhandlinger for det store tyske selskapet, Miele. Vare- og godsleverandørenes «core business» er å selge produktene. Vår «core business» er fraktforhandlinger og analyser/vurderinger av logistikkløsninger i en kompleks materie, understreker Iversen.