TIP Trailer Services reduserer bade miljøskader og dekkeksplosjoner med Ultra-Seal.

Skjerpings av dekk i TIP

TIP Trailer Services Nordic tar grep om dekkslitasje og miljø.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nå skal selskapet redusere antallet nedslitte dekk betraktelig med nye grep etter grundig test av Ultra-Seal på et representativt antall trailere, en test som har pågått siden mai 2017.

Ultra-Seal forebygger dekkpunktering, samt å være en levetids-forlenger for dekk.

Martin Nielsen, Operations Manager Sverige forteller følgende om grunnen til hvorfor TIP Trailer Services Nordic innledet testen:

- Vi ville finne årsakene til det store antallet nedslitte dekk, og for så å redusere dekk-kostnadene både for oss og kundene. Dette vil gavne alle, inkludert miljøet, sier Nielsen og fortsetter:

Oppsiktsvekkende

- Trailerne har kjørt til sammen 2.668.005 kilometer, og på disse trailere har vi ikke sett en eneste punktering. Alt i alt forventer vi, at Ultra-Seal i det lange løp vil redusere antallet nedslitte dekk med ca. 60%.

Nielsens fremhever at Ultra-Seal holder bedre på dekktrykket. På TIP-verkstedene ser en trykkvariasjon på 0-0.4 BAR fra standardtrykket på dekk med Ultra-Seal, mens en normalt ser en variasjon på 0,8 - 1,4 BAR på dekk uten Ultra-Seal.

- Færre nedslitte brud og reduserte dekkeksplosjoner bidrar også til mindre nedetid på kundens trailer. Og selvsagt er det også en miljømessig fordel, sier Nielsen.

Planen er å innføre bruken av Ultra-Seal ytterligere i Norden i 2019-2020.

TIPs testing av Ultra-Seal viser oppsiktsvekkende resultater.

Dekkbeskytteren Ultra-Seal

 

Suksess-væsken Ultra-Seal som motvirker dekkpunktering på nyttekjøretøy har vært klar for Europa i to-tre år, etter mer enn 40 år på det amerikanske markedet.

Den flytende væsken forsegler dekket innvendig og beskytter dette mot utettheter, punktering og dekkeksplodering. Samtidig reduserer Ultra-Seal varmeutvikling i dekket, og livet forlenges ved at dekktrykket opprettholdes. Dekkslitasjen minimeres, og drivstofforbruket vil reduseres.

Powered by Labrador CMS