Profilerte stillinger fra Logistikkjobber

Mingling, kompetanse, læring, nettverksbygging, hygge, nytte - og moro - er stikkord for Transport & Logistikk på Gardermoen.

Tre sentrale U-er på Transport & Logistikk 2025

«En verden i endring – uro, utvikling og utsikter» er tema for årets Transport & Logistikk på Gardermoen. Konferansen og messen kommer i ny oppdatert form i år. Se programmet og sikre deg din rabatterte Early Bird-billett.

Publisert

Early bird-pris frem til 9. september

Om du vet du skal ta turen til Transport & Logistikk er de liten grunn til å vente. Frem til tirsdag 9. september kan billetter kjøpes til rabattert early bird-pris. 

Det gjøres her

Hvordan påvirker uro i verdensmarkedene din verdikjede? Hva betyr nye transportkorridorer, strengere krav fra kunder og en knapphet på arbeidskraft for din virksomhet? 27. og 28. oktober samles hele bransjen for å finne svar – sammen – på Transport & Logistikk 2025.

Noen høydepunkter på konferansen:

Manish Jain, Logistikkdirektør Ikea, skal fortelle om logistikkens rolle hos en internasjonal møbelgigant. 

Harald Solberg, administrerende direktør i Norsk Industri, deler sin erfaring fra industrilederroller hos bl.a. Wilh. Wilhelmsen og Ruter, og gir innsikt i hvordan industrien flytter logistikk fra støttefunksjon til strategisk kjerne. 

Øystein Dørum, sjeføkonom i NHO, gir deg tallene og analysene: hvordan påvirker global usikkerhet verdensøkonomien og din logistikkoperasjon? 

Alexandra Bech Gjørv, CEO i Sintef, gir oss perspektivet: hvordan kan norsk teknologi lede an i logistikkens fremtid? 

Ulf Andersen, statistikksjef i NAV, har lang erfaring i å analysere og formidle utviklingstrekk i arbeidslivet. Han skal belyse endringer i sysselsetting, kompetansebehov og demografi – og hvilke konsekvenser dette kan få for Norge i fremtiden.

DSV, årets hovedsponsor, deler erfaringer og tanker rundt disruptiv innovasjon og samarbeid i verdikjeden. 

Audun W. Iversen, fondsforvalter i DNB Disruptive Opportunities, tar oss med på en reise: "Postkort fra fremtiden", med fokus på autonom mobilitet og hvordan det endrer transport, byer og konsumadferd. 

Ragnhild Wahl (ITS Norway), Øystein Høsteland Sundby (Asko Maritime), Ola Martin Lykkja (Q-Free), Bjor Grønnevet (Statens vegvesen), Thomas Sirland (Østfold fylkeskommune) presenterer erfaringer fra MODI-prosjektet, som forsker på selvkjørende transportløsninger og hva dette betyr for fremtidens logistikk. 

Ane E. Wisløff-Høgestøl, logistikkdirektør i Farmasiet, forteller historien om hvordan nettapoteket gikk fra 3PL til å bygge sin egen, automatiserte logistikkmotor – en inspirerende case om intern innovasjon og skalerbarhet. 

Simone Häderle Ingeberg, partner i SANDS Advokatfirma, gir praktiske og juridiske verktøy i en verden preget av sanksjoner og komplekse kontraktsutfordringer i transportsektoren. 

Nina Hage, EVP i Bulk Industrial Real Estate, viser hvordan fremtidens logistikkbygg både kan være bærekraftige og lønnsomme – en relevant snakk for alle som investerer i fysisk logistikkinfrastruktur. 

David Netland Söderström (Logiflow) og Jens Ardalsbakke (Moss Transportforum) deler innsikt fra pilotprosjekter med AI-agenter som automatiserer pris, ruteplanlegging og avvikshåndtering – et potensiell lønnsomhetsløft for transportkjøpere. 

Årets hovedtema er «En verden i endring – uro, utvikling og utsikter». Konferansen setter søkelyset på de store spørsmålene som avgjør hvordan vi lykkes med logistikk i årene som kommer: geopolitikk, grønn omstilling, teknologisk innovasjon og samarbeidsformer som gir bedre flyt i hele verdikjeden.

– Verden endrer seg i et tempo vi aldri har sett maken til. Å gjøre som før er ikke lenger et alternativ hvis man ønsker å lykkes. Vi må være åpne for nye løsninger, nye samarbeid og en helt ny måte å tenke logistikk på, sier Kjersti Shetelig, daglig leder for konferansen.

Se programmet her.

Vareeiere både på scenen og i salen

For deg som vareeier eller transportkjøper er programmet spesielt relevant. I utviklingen av programmet på hovedscenen har det vært stort fokus på innholdet skal være relevant også for transportbrukere. På hovedscenen løftes transportkjøpernes stemme tydelig frem – med konkrete eksempler på hvordan smartere logistikk kan gi lavere kostnader, tryggere leveranser og bedre omdømme. 

Dag 2 gir deg muligheten til å delta i rundebordsdiskusjoner og fordypningssesjoner hvor du kan dele erfaringer, utfordre etablerte sannheter og få innspill fra andre i samme situasjon.

Vi får blant annet høre fra vareeiere og transportkjøpere, fra store internasjonale aktører som Ikea, og mindre norske utfordrere som Farmasiet. 

Transport & Logistikk er mer enn en konferanse – det er møteplassen der beslutningstakere, leverandører og transportbrukere møtes for å bygge relasjoner og finne løsninger på felles utfordringer.

Mer inkluderende utstillerområde

I tillegg til å være en konferanse er Transport & Logistikk også en messe der sentrale aktører har stands. I år har arrangør NHO LT gjort store endringer på utstillerområdet som gjør det mer oversiktlig, inkluderende og hyggelig. 

– Det blir to innganger til plenumssalen som sprer folk litt og gjør at de beveger seg mer naturlig gjennom utstillerområdet slik at alle utstillere får bedre eksponering. Samtidig er det lagt opp til at området skal være et hyggelig sted, slik at deltakerne får lyst til å oppholde seg i området, sier Shetelig.

Det er i år også lagt opp til at hovedsalen brukes som foredragsarena på dag 2, noe som sørger for mer folk i utstillerområdet enn i fjor. Shetelig forteller at det fortsatt er noen få utstillerplasser tilgjengelig. 

Om du ønsker en utstillerplass ta kontakt med Trine Johannessen på trine@bjorgu.no eller telefon: 958 92 938

Powered by Labrador CMS