Torstein Magelssen fratrådte som PR-sjef i Volvo Trucks Norge fra nyttår.
Torstein Magelssen fratrådte som PR-sjef i Volvo Trucks Norge fra nyttår.

Fra PR-sjef til konsulent

Fra nyttår fratrådte Torstein Magelssen (63) som PR-sjef i Volvo Trucks Norge.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Men slutt for «Mr. Volvo Norge» er det ikke, da han fortsetter som konsulent.

 

– Hva skjer Magelssen?

– Ny PR-sjef skal ansettes. Selskapet bruker meg inntil ny pressekontakt er på plass, forteller Magelssen som har avtale med Volvo Norge om å fratre stillingen som PR- og Event Manager fra 1. januar 2019.

Avtalen innebærer også at Magelssen fortsetter som innleid konsulent i 2019 og 2020.

Den garvede bransjemannen og genuint bilinteresserte Magelssen begynte som informasjonsmann i Volvo sommeren 1985 som 31-åring. Han hadde allerede da jobbet som biljournalist for A-pressen.

I Volvo ble det etter hvert Europa rundt som lastebiljournalist.

Et sosialt vesen

Fra å være bilansvarlig og samferdsel- og transportjournalist gikk den menneskekjære Magelssen over til PR og informasjon i Volvo. Han ble også redaktør i Yrkesbil, prosjektleder i Scania og informasjonssjef i Volvo Norge.

Lastebillappen tok han som research i journalistyrket i 1978, ifølge et intervju Tungt hadde med Magelssen i fjor. Han har kjørt lastebil til den dag i dag, men aldri mot vederlag.

Kjøring har det blitt nok av likevel. Som leder for informasjon og PR i Volvo Trucks Norway i Oslo har mange av de ca. 60.000 kilometer i året hatt Volvo i Gøteborg som destinasjon.

Vemodig

- Jeg satser på flere fine arbeidsår i Volvo, men nå som frittstående konsulent og enkeltmannsforetak, sier Magelssen.

- Litt vemodig selvsagt å innse at jeg er i ferd med å avslutte et 23 år langt ansettelsesforhold i Volvo Norge, først fra 1985 til 1997 og så fra 2008 til 2018. Det har vært en fantastisk tid, sier Magelssen.

Powered by Labrador CMS