Velg selv hvor pakken skal hentes

Nettbutikken Miinto lar kundene selv velge blant 1400 utleveringssteder.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Netthandelspakker blir vanligvis rutet til kundenes nærmeste postkontor eller post i butikk. Men det er ikke alltid at det passer kundene best å hente der.

Miinto er en av de første nettbutikkene som nå tilbyr kundene sine selv å velge hvilket av alle Postens 1400 utleveringssteder de ønsker å hente pakkene sine på, opplyser Posten i en pressemelding.

- Sped begynnelse

Postens nye pakkeautomater er blant stedene der Miintos kunder kan velge å hente pakkene sine. På Oslo S, Nationaltheatret og studentsenteret på Blindern står tre nye pakkeautomater klare til å ta imot de første pakkene fra nettbutikken Miinto.

Til daglig er det over 200.000 mennesker som ferdes på de tre lokasjonene i Oslo, på vei til eller fra jobb og studier.

- Det vi ser nå er bare den spede begynnelsen på selvbetjente løsninger for henting av pakker. Etter hvert som markedet modnes og volumene øker vil det bli plassert ut flere automater rundt om i landet, enten i forbindelse med en eksisterende post i butikk/postkontor eller på et sentralt trafikk-knutepunkt, sier Gunnar Henriksen, e-handelsdirektør i Posten.

Les også: Zalando først i Postnords pakkeautomater

25 automater

Pakkeautomatene på de sentrale trafikknutepunktene i Oslo er tre av i alt 25 slike automater som Posten har satt i drift siden midten av desember i fjor. Pakkeautomatene er til nå plassert ut i de fire største norske byene i Norge, og flere automater står klare til å settes ut.

- Nordmenn handler stadig mer på nett, og med pakkeautomatene utvider vi antallet hentepunkter for kundene. Forbrukerne ønsker selv å kunne bestemme hvordan og hvor de vil hente varene sine, avhengig av hvilken situasjon de til enhver tid befinner seg i. Våre selvbetjente automater gjør hentingen av pakker raskt og enkelt, sier Henriksen. 

Powered by Labrador CMS