Maxus e-Deliver 9 kan leveres med enten 9,7 eller 11 m3 varerom.

Posten kjøper 50 nye Maxus

Kinesiske Maxus har fra før levert 130 varebiler til Posten. Nå er ytterligere 50 på vei.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Posten Norge har i flere år hatt klimautslipp og miljø på dagsorden, og har utviklet en omfattende miljøstrategi som skal bidra til fossilfri pakkelevering. Postens miljøambisjon er at alle deres kjøretøy skal være av fornybar energi innen 2025, hvor Oslo har vært første by ut.

I dag kjører alle Postens kjøretøy innenfor ring 2 helt utslippsfritt, hvor en stor andel er Maxus el-varebiler. Posten har fått utlevert til sammen 130 el-varebiler fra Maxus, og denne høsten leveres det ut 50 stk nye el-varebiler til selskapet.

- Vi er både stolte og glade for at Posten nok en gang velger Maxus, og for at vi kan bidra til å nå deres klimamål. Ettersom Maxus el-varebiler leverer både høy nyttelast og god rekkevidde, egner de seg utmerket for en aktør som Posten, som hver dag fyller opp bilene med små og store pakker. Vi ser frem til å fortsette det allerede gode samarbeidet, sier salgssjef i Maxus Norge, Bernhard Jahnsen.

Posten har i likhet med DB Schenker og DHL Express før dem, etablert en hub for utslippsfri distribusjon i Oslo sentrum.

Posten har gått til innkjøp av el-varebilene e-Deliver 3 og e-Deliver 9. e-Deliver 3 er en arbeidseffektiv el-varebil, optimalisert for høy nyttelast og lang rekkevidde. Den leveres med 4,8 og 6,3 m3 varerom, og batteripakker på 35 eller 52,5 kWh.

Nykommeren e-Deliver 9 er en større el-varebil, med fokus på kjørekomfort og plassutnyttelse, og har i tillegg klasseledende sikkerhetsnivå for både sjåfør og passasjer. e-Deliver 9 er en svært fleksibel plattform, og i tillegg til at den kan leveres med enten 9,7 eller 11 m3 varerom, leveres den også som 9-seter, 8-seter og chassis med spesialtilpasset skap eller plan.

Tidligere i høst markerte Posten åpningen av nye Oslo City Hub, som blir deres nye helelektriske distribusjonspunkt på Filipstad i Oslo. Den nye huben sikrer at all pakkelevering innenfor ring 2 vil skje med helelektriske kjøretøy. På denne markeringen kunngjorde de også innkjøpet av 90 nye el-varebiler.

Powered by Labrador CMS