Jungheinrich styrker seg innen automasjon og programvare med kjøp av Magazino.

Jungheinrich med teknologi-oppkjøp

Den tyske internlogistikk-leverandøren har kjøpt samtlige aksjer i robotikkselskapet Magazino.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Magazino er en München-basert robotikk-spesialist med rundt 130 ansatte, og har en av de største utviklingsavdelingene innen mobil robotikk i Europa.

- Vi har jobbet med Magazino i flere år nå, og vi er på bølgelengde og kommuniserer godt. Kjemien stemmer rett og slett. Vi tar nå det neste logiske skrittet i samarbeidet vårt, og kjøper Magazino fullt og helt, sier dr. Lars Brzoska, styreformann i Jungheinrich.

Jungheinrich ser oppkjøpet som en ideell og logisk fortsette av veksten innen automasjon og autonome kjøretøy. Magazino vil fortsatt operere som et uavhengig selskap, men selskapets ekspertise innen programvare og utvikling vil bli enda nærmere knyttet og integrert med Jungheinrich.

Samtidig vil Magazino få tilgang til Jungheinrichs internasjonale salg- og servicenettverk, og bli en del av en svært bred produktportefølje innen internlogistikk.

 

 

Powered by Labrador CMS