Rune Edvåg, daglig leder i Aditro Logistics Norway, får snart kortere e-postadresse når Aditro Logistics endrer navn til Posti.Arkivfoto: Øyvind Ludt
Aditro Logistics blir Posti
Den svenske 3PL-leverandøren Aditro Logistics har i mange år vært heleid av det finske postvesenet, Posti Group - nå rebrandes selskapet og skifter navn til Posti.
Posti kjøpte Aditro Logistics AB fra
investeringsfondet Valedo Partners Fund II AB i 2020. Fire år etter
kommer nyheten om at selskapet rebrandes for å styrke merkevaren til Posti i
Norden og Baltikum.
Med denne
rebrandingen er målet å styrke Posti sin posisjon som en komplett
logistikkpartner, som tilbyr løsninger fra transport til lagerhåndtering under
ett samlet brand.
Logistikk
Inside slo på tråden til Rune Edvåg, daglig leder i Aditro
Logistics Norway, et selskap som tilbyr 3PL- og lagertjenester og holder
til på Kopstad i Vestfold. Bedriften er et heleid datterselskap av svenske
Aditro Logistics AB. Edvåg kunne raskt bekrefte at også Aditro i Norge skal
skifte navn, selv om dette ikke sto eksplisitt i nyhetsmeldingen, der Sverige
og Baltikum ble nevnt eksplisitt.
- Også vi
blir Posti! Dette er helt ferske nyheter for oss også, men min umiddelbare
kommentar til dette navnebyttet er at det utelukkende er positivt for vår del
her i Norge. Posti er et stort og velkjent selskap i Norden, på samme måte som
Posten Bring og PostNord. Så dette tror jeg blir bra, sier han.
Store
endringer
- For våre
kunder er dette mye mer enn bare en logobytting – det er en invitasjon til å
samarbeide med en logistikkgigant som forenkler og optimaliserer hele deres
forsyningskjede. Posti tilbyr en enestående verdikjede innen logistikk, som
raskt og pålitelig når millioner av forbrukere og bedrifter på tvers av flere
land, uttaler Antti Jääskeläinen, administrerende direktør i Posti i
nyhetsmeldingen.
I Finland
inkluderer Postis omfattende tjenesteportefølje allerede post-, e-handels-,
leverings- og logistikkløsninger. Postis selskaper, som Transval, en
betydelig aktør innen intern logistikk i Finland, og Aditro Logistics, en
betydelig leverandør av kontraktlogistikk i Sverige, som også har virksomhet i
Norge, vil om kort tid rebrandes under Posti-navnet.
I Baltikum
vil SmartPost fusjonere med SmartPosti, noe som
styrker merkevaregjenkjenning samtidig som det gir kundene en enklere og mer
sammenhengende opplevelse.
Forenklet
kundeopplevelse med tilpassede operasjoner
- Vi har
jobbet mot dette i lang tid, og reisen fortsetter. Vi justerer kontinuerlig
våre operasjoner for å skape et enhetlig Posti som ikke bare effektiviserer
interne prosesser, men også forenkler og forbedrer kundeopplevelsen, forklarer
Jääskeläinen.
Han legger
til at kundene nå kan stole på at Posti-brandet står for konsistens,
skalerbarhet og tilpasning til deres unike behov på tvers av
landegrenser.
- Vekst i
Sverige (underforstått også Norge via datterselskap, journ. anm.) og Baltikum
er et av våre strategiske fokusområder. Ved å samkjøre våre operasjoner og
operere under ett brand, bygger vi en enda sterkere organisasjon som utnytter
våre styrker og bærekraftige innovasjonsevner på tvers av grenser,
avrunder Jääskeläinen.