Annonsørinnhold

Øke salg og lojalitet med en digital returprosess

En gang i tiden var nettbutikkene tilbakeholdne med å gjøre returprosessen for enkel for kundene. Hvis det er enkelt for kunden å returnere noe, er det vel tross alt mer sannsynlig at de vil gjøre det?

Publisert Sist oppdatert

Den tiden er forbi. I 2023 vil smarte kunder som ikke finner en tilfredsstillende returpolitikk hos en bestemt nettbutikk, ganske enkelt se seg om etter en bedre leverandør.

Store fordeler

Les mer:

Les mer om Returns Essential.

Les mer i den nye nShift-guiden «Returns: building trust and retaining revenue».

Finn ut mer om nShift her.


En enkel returprosess har store fordeler for nettbutikkene. Den bidrar til å skape tillit, troverdighet og lojalitet hos kundene. Når returprosessen håndteres digitalt, får nettbutikkene tilgang til reelle data om returene og får hjelp til å løse eventuelle problemer med handleopplevelsen eller produktene.

Derfor er det viktig å raskt få på plass en forbrukervennlig prosess. En profesjonell og brukervennlig prosedyre forenkler returprosessen for både kunder og lager.

Bygger lojalitet

De fleste programvareplattformer for bok- og trykksakshåndtering hevder at de tilbyr en løsning for returer. I virkeligheten reverserer de ofte bare forsendelsesprosessen. Dette gir neppe forbrukerne den brukervennlige opplevelsen de forventer. Det gjør det også vanskelig for bedriften å bruke returdata til å løse vanlige problemer og forbedre driften.

nShifts returløsning hjelper nettbutikkene med å bygge lojalitet ved å gjøre returer enkle. Den hjelper e-handelsbedrifter med å konvertere 30% av returene til bytter.

"Essential"

nShift lanserte nylig et "Essential"-nivå for returløsningen. Den kan være klar til bruk i løpet av en uke. Dette gir nShifts kunder:

  • Et topp moderne forbrukergrensesnitt - som er enkelt å bruke og navigere i for kundene.
  • Integrasjon med leveringsadministrasjon - slik at returalternativene vises tydelig på nettet, noe som gjør det enklere for kundene å ta valg.
  • Sporing av returer - slik at butikker og varehus kan forutse når returnerte varer kommer inn igjen.
  • Reelle data om returer - slik at bedrifter kan løse vanlige problemer og redusere sannsynligheten for returer i fremtiden.
  • Hurtighet - med nShift Returns Essential kan returprosessen være klar i løpet av en uke.
  • Skalerbarhet - etter hvert som antallet returer øker, bør nettbutikkene vurdere å automatisere andre aspekter av returprosessen, for eksempel refusjoner. nShift-kunder kan enkelt oppgradere fra "Essential"-nivået for å dra nytte av disse tjenestene.

Les mer om Returns Essential.

Les mer i den nye nShift-guiden «Returns: building trust and retaining revenue».

Finn ut mer om nShift her.

Powered by Labrador CMS