Annonsørinnhold

ENIGE OM SAMARBEID:

Grønt lys til Hesselberg

Da Greencarrier i Moss trengte én stor totalleverandør av logistikkløsninger falt valget på Hesselberg Truck. Det er partene strålende fornøyde med.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

FORNØYD:

Greencarrier har handlet maskiner med Hesselberg i flere år. Ja, faktisk i flere generasjoner. Nå har de for første gang inngått en stor rammeavtale hvor Hesselberg Truck AS er totalleverandør av logistikkløsninger til Greencarriers containerhavn i Moss. Det er det flere gode grunner til.

– Hesselberg Truck har virkelig gode produkter, men det er det flere leverandører som har. Det var derimot ingen som kunne måle seg med Hesselberg da vi begynte å regne på fordelene med å ha én leverandør å forholde seg til. For det første har de alle produktene vi trenger i sin portefølje. De er også utrolig gode på service, oppfølging, ettermarked og forutsigbarhet. En containertruck er det ikke mulig å erstatte over natta, så det er helt kritisk at våre maskiner går, og at det kan planlegges godt med servicer og vedlikehold. Et godt samarbeid er derfor helt avgjørende, sier Magnus Raab, Manager Operations i Greencarrier.

Samarbeid i 20 år

Og Raab vet hva han prater om. Greencarrier og Hesselberg har nemlig samarbeidet om stort og smått på truckfronten i rundt 20 år. Tidligere var det Ulf Raab, far til Magnus, som stod for innkjøpene. Nå har imidlertid samarbeidet blitt mer omfattende enn noen gang.

Avtalen partene har inngått dreier seg om fire store CVS Ferrari reach stackere og en terminaltraktor. I tillegg har allerede Greencarrier 8 Linde-trucker av ulik størrelse ved containerhavna i Moss, DryPorten på Vanem har en Ferrari stacker, en terminaltraktor og flere Linde gaffeltrucker, mens Borg Havn har to elektriske gaffeltrucker fra Linde. Oppå alt dette har Greencarrier i Larvik en terminaltraktor og en drøss med Linde-trucker.

Det er ikke tilfeldig.

– Linde er de beste og mest driftssikre truckene i lager og terminal segmentet. Det tror jeg er ganske gjengs mening i hele Greencarrier-systemet, roser Raab.

NB: Saken fortsetter under bildet.

REACH STACKERE:

Stor bredde

Det er musikk i ørene til Kjetil Søreng, distriktssjef Viken Øst hos Hesselberg Truck.

– Det blir vi naturlig nok glade for å høre. Og dette er en avtale også vi i Hesselberg er stolte av å være en del av, sier Søreng.

Han fortsetter:

– Det er vel ingen annen leverandør i Norge som har et like bredt spekter som Hesselberg. Vi kan levere alt fra jekketraller til 50 tonns gaffeltrucker, reach stackere og sidelastere fra eget sortiment med Linde og CVS Ferrari. I tillegg kan vi tilby terminaltraktorer og hengere og svanehalser. Kunden får én leverandør å forholde seg til og én eller to serviceteknikere som tar seg av hele maskinparken, sier Søreng.

NB: Saken fortsetter under bildet.

HØY AKTIVITET:

Ønske om el

Med navnet Greencarrier følger det også noen forpliktelser når det gjelder miljø. Det er ivaretatt på best mulig måte med den nye avtalen, ifølge Raab.

– Vi ønsker selvfølgelig en overgang til elektriske alternativer der det er mulig. Nå er det naturlig nok ikke alle maskinene i denne avtalen som går på el, men de nye maskinene med Euro 6-motor er mye mer rentbrennende og drivstoffeffektive enn eldre maskiner. Når tiden er moden for å ta overgangen helt skal vi være først i køen, lover Raab.

OFFENSIV:

– Vi skal føre an

Og da skal Hesselberg gjerne bidra, for det er allerede et prioritert område for alle merkene de representerer, ifølge Søreng.

– Linde jobber kontinuerlig med utvikling av grønne løsninger og per i dag kan vi tilby veldig gode løsninger for elektriske trucker opp til og med 8 tonn. Større elektriske trucker er på trappene, det samme gjelder trucker med hydrogendrift.

Det er ikke dermed sagt at el er løsningen på alt i fremtiden, tror distriktssjefen.

– På CVS Ferrari brukes det i dag Euro steg 5-motorer som tilsvarer Euro 6 på lastebil, og dette er jo veldig rentbrennende motorer. Selv om noen vil tilby stortruck og reach stackere på strøm, mener jeg personlig at hydrogen er fremtiden på slike maskiner, siden det kreves mye energi å drifte en slik maskin. Det vil skje mange spennende ting i tiden fremover og vi i Hesselberg skal være med å tilby de beste produktene og løsningene til enhver tid, lover Søreng.

HER KAN DU SE HELE PRODUKTSPEKTERET TIL HESSELBERG TRUCK.

Powered by Labrador CMS