Swisslog SynQ 3D-visualisering.

SynQ er Swisslogs nye intelligens

SynQ heter Swisslogs nyeste programvareplattform for lagerautomasjon.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

SynQ står for Synchronized Intelligence og er neste generasjons programvare etter Swisslogs WM6. SynQ er en skybasert programvareplattform som kobler sammen og synkroniserer automasjonsutstyr, robotteknikk, mennesker og prosesser, opplyser produsenten.

Programvaren kan tilpasses til fremtidens teknikk og dermed tilby en fremtidssikret drift med ytterligere funksjonalitet som raskt og sikkert kan legges til for å hjelpe selskaper med fordeler av Industri 4.0.

- SynQ er den programvareplattformen som fremtidens automasjonsløsninger kommer til å satse på, sier Swisslogs administrerende direktør Lars Hultén.

- For å få størst mulig utbytte av automasjon og robotteknikk benytter vi oss stadig mer av data og sammenkobling. Det er akkurat det som driver Industri 4.0 fremover og gjør det mulig for brukerne å oppfylle løftene til sine kunder på smartest mulig måte, sier han.

- Ny tilnærming

SynQ muliggjør ifølge produsenten innsikt, optimalisering og en smidig bruk i lager- og distribusjonsselskaper. Men SynQ er ikke bare lagerhåndtering, materialflyt og funksjoner for automasjonskontroll, men sørger også for flere business intelligence-verktøy på en modulbasert plattform.           

- SynQ representerer en ny tilnærming av lagerhåndteringsprogramvare, men den inneholder også grunnteknikken og funksjonene i vår WM6-programvare, sier Lars Hultén.

- Vi oppgraderer distribusjonsalternativer med «cloud- og fog-muligheter», funksjoner og anvendelighet og sørger for velprøvd ytelse og fullstendig kompatibilitet for eksisterende WM6-brukere, legger han til.

Tre pillarer

Funksjoner, tjenester og de viktige supportprosessene i SynQ er ordnet rundt tre grunnpilarer: «Collaboration Platform», «Operational Services» og «Intelligence Services», forklarer Lars Hultén.

Dr. Christian Baur er CEO i Swisslogs divisjon Warehouse and Distribution Solutions.

«Collaboration Platform» gir kontinuitet, uansett hvilket automasjonsnivå selskapet har installert, og «Operational Services» leverer prosesser ifølge bransjestandarden samt rask automasjon for maksimal ytelse. Dessuten bidrar «Intelligence Services» til smart vekst i et dynamisk marked med rask endring.

Integrerbar

Tilpasningsbare forhåndskonfigurasjoner som kalles «Directors» og «Managers» gjør at SynQ kan integreres med forretnings- eller lagerhåndteringsprogramvare fra tredjepart og ny eller eksisterende materialhåndteringsutstyr ved at intelligens bygges inn i hele virksomheten. Resultatet er en synkronisert flyt av produkter og informasjon mellom mennesker, prosesser og utstyr.

- Mulighetene med SynQ tilsvarer Swisslogs retning når digitalisering og Industri 4.0 går fremover, sier dr. Christian Baur, CEO for Swisslogs divisjon Warehouse and Distribution Solutions.

Fokussegmenter

Sammen med den felles funksjonen for lagerbeholdning og materialflytkontroll, tilbyr SynQ-plattformen driftsprosesser som er spesifikke for våre fokussegmenter: E-commerce/Retail, Automotive, Food & Beverage og Pharma/Healthcare.

- I vår konkurranseintensive verden må selskapene kunne levere riktig ordre til riktig kunde til riktig tid. Som engasjert partner og fullserviceleverandør av automatiserte løsninger innen internlogistikk leverer Swisslog alt selskapene trenger for å optimalisere sin logistikk, fra planlegging til implementering, og fungere som en livslang partner. Vi ser frem til å forme fremtiden for internlogistikk med fleksible, robotiserte og datadrevne automatiserte løsninger som skaper eksepsjonell kundeverdi, avslutter Dr. Baur.

Powered by Labrador CMS