Årets jury består av en rekke profiler fra den norske netthandel: Fra venstre Alexander Haneng (Direktør for Digital innovasjon Posten Norge, Jens Rygg (Commercial Lead Norway Klarna), Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS), Johan Holgersson (VP Marketing & Digital Business Development, E-commerce & Logistics), Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic), Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen) og Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS).
Årets jury består av en rekke profiler fra den norske netthandel: Fra venstre Alexander Haneng (Direktør for Digital innovasjon Posten Norge, Jens Rygg (Commercial Lead Norway Klarna), Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS), Johan Holgersson (VP Marketing & Digital Business Development, E-commerce & Logistics), Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic), Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen) og Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS).

Sportsfashion dominerer

Brings kåring av årets nettbutikker domineres av sportsfashion med Zalando, Getinspired og IKEA som kjemper om tittelen «Årets nettbutikk».

Nisjeaktører innen sportsfashion markerer seg sterkt i årets kåring. Ridestore, Urban og Tights kjemper om å bli «Årets stjerneskudd».

«Årets Veiviser», som er den siste prisen, kan vinnes av en nettbutikk eller en person som har banet vei for netthandel i Norge.  Her vil det ikke bli kunngjort noen finalister.

God tradisjon

2018 er 14. år på rad Bring deler ut netthandelsprisene. Vinnerne kåres av en uavhengig jury med kompetanse fra ulike deler av netthandelen.

- Juryen er stolt av å kunne presentere finalistene. I tillegg til en rekke grunnkrav, har juryen hatt fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelsen, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. For finalistene til «Årets stjerneskudd» vurderes i tillegg nettbutikkens utvikling, sier juryleder Johan Holgersson i Bring.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av netthandelsprisene 2018.

Prisene deles ut 13. september, på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.18.

Norges klimapolitikk: En fiasko siden 2006 – konkrete virkemidler må til

Til tross for de ulike regjeringers selvskryt i stortingsdokumenter siden 2006, er lite eller ingenting oppnådd i klimapolitikken. Målet om 40 prosent klimareduksjon i ikke-kvotepliktig sektor (Granavolden-erklæringen sier 50 prosent) i 2030 er neppe innen rekkevidde, men mye kan gjennomføres hvis tiltak og virkemidler utformes og gjennomføres konkret. Det er ikke skjedd til nå. I denne artikkelen vises forløpet fra 2006, men også gjennomførbare tiltak og virkemidler for hvordan målene kan nås med veitrafikken som eksempel. Les hele saken

Nye data kan gi smartere og renere lastebiltransport

Det pågår en unik datafangst fra lastebiler i Norge. Nær 620 lastebiler gir for tiden fra seg data om GPS-posisjoner og motorytelser. Det skjer i et TØI-ledet kompetanseprosjekt for næringslivet og kan bidra til at godstransport med lastebil blir mer effektiv og mindre miljøbelastende. Les hele saken

Til toppen