Slutt for en gla´laks

Per Anders Brattgjerd mønstrer av som produktsjef i Nor Lines for å ta roret i Sea-Cargo i Trondheim.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

I fem år har han hatt lederansvaret for den operative virksomheten og godskapasiteten på Hurtigruteskipene, samt ansvar for koordinering av øvrige transportprodukter på godsskip og landtransport i Nor Lines.

Nå går han altså tilbake til Sea-Cargo hvor han tidligere var leder i rederiets befraktnings- og operasjonsteam.

Brattgjerd er en rutinert speditør med bred shippingerfaring fra blant andre J.P. Strøm Shipping AS i Trondheim.

Roses

Etter fem år i Nor Lines har han nådd både mål og forventninger med solid økning i godsvolum.

Brattgjerd får bare rosende ord for sin innsats innen godsvirksomheten på hurtigruteskipene.

Ikke minst er det mange som tar av seg hatten for hans gode samarbeidsånd og kommunikasjon mellom båt og land.

Rett mann på rett plass, hevder mange.

Knuste myten

I fjor knuste han myten om at sjøtransport er tungvint, hvor Brattgjerd var arkitekten bak et to måneders pilotprosjekt som sparte veiene fra Hammerfest til Møre for 35 trailere. For første gang ble fersk laks blitt sendt sjøveien og Nor Lines er den nye lakseekspressen langs kysten. Fersk fisk har gått med hurtigruten i mange år, men nå sendes også laksen sjøveien. 

 

 

Powered by Labrador CMS