Metoden med å kjøre den nye brua på plass, reduserte anleggsperioden fra fire til to måneder.

Flyttet bru

Da Minnesota Department of Transportation (MnDOT) skulle bygge en ny Maryland Avenue Bridge, gjorde de det ved siden av den gamle. Så kjørte de på plass nybrua med en stor selvkjørende modultransportør.

Publisert Sist oppdatert

Denne artikkelen ble publisert for over 10 år siden.

Transportøren fra bedriften Mammoet, med til sammen 352 hjul med industridekk fra Continental, sørget for at de to brudelene kom på plass i løpet av en dag.

Metoden med å bygge de store bruelementene ved siden av den gamle brua, mens den ble revet, forkortet stengningen av veien med to måneder, ifølge veimyndighetene i Minnesota.

 

Datamaskiner sørget for at ujevnheter i underlaget ble utjevnet av understellet. Dette gjorde at bruelementene ble holdt rett under transporten.

Se Youtube-klipp nederst i saken.

 

Powered by Labrador CMS