Slik ser VWCVs nye logo ut.

Nytt merkevaredesign for Volkswagen Nyttekjøretøy

Ny logo og en ny, digital kundeopplevelse: Volkswagen Commercial Vehicles (VWCV) innfører sitt nye merkevaredesign, på samme måte som Volkswagen Personbiler.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Aldri før har Volkswagen Nyttekjøretøy vært nærmere kundene sine:

- Vi introduserer en oppdatert T6 akkurat nå. Mer digital, tilkoplet Internett og mer tilpasset sin tid enn noen gang, sier Heinz-Jürgen Löw, styremedlem med ansvar for salg og markedsføring hos VWCV.

- Fra starten av 2019, har VWCV overtatt ansvaret for ID. Buzz. For meg, er den det mest emosjonelt appellerende kjøretøyet i ID.-familien. Det finnes ikke et bedre tidspunkt å introdusere et nytt merkevaredesign enn nå, fortsetter Löw.

Emosjonelt

Tobias Volkmer, sjef for markedsføring hos VWCV, legger til:

- Vår markedsføring blir stadig mer digital og nettbasert. Vi er i bevegelse, og ønsker å nå ut til våre kunder raskt, med en emosjonell forbindelse.

VWCV har vært fullt delaktig i utviklingen av «New Volkswagen». Volkmer fortsetter:

- I denne prosessen har vi vært veldig fokusert på å utvikle et utrykk som passer godt til vår målgruppe. En autentisk tilnærming er viktigere nå enn noen gang.

Innføres gradvis

Endringene blir mer og mer synlige, dag for dag: Alt endres gradvis til det nye uttrykket, fra VWCVs visuelle språk til hele merkevaredesignet; alt trykt materiell, all digital tilstedeværelse, rebranding av forhandlerne og ikke minst – den nye logoen.

Skiftet skal understreke endringen merkevaren gjennomgår. Volkswagen vil gå fra å være en klassisk produsent av lette nyttekjøretøy, til å bli «en tidsriktig tilbyder av fremtidens mobilitetsløsninger».

Powered by Labrador CMS