Tonje Eidholm har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandel.
Tonje Eidholm har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandel.

Nytt Driw-jern

Tonje Eidholm er ansatt som strategisk kunderådgiver i Driw AS.

Hun har de siste årene bistått selskaper med å optimalisere logistiske løsninger gjennom eget konsulentselskap. Eidholm har også hatt rollen som interimleder, Supply Chain Manager og avdelingsleder for innkjøp og kundeservice.

Hun har over 22 års erfaring med logistikk i detaljhandel, blant annet fra transportselskapet PostNord.

- Jeg har fulgt Driw fra sidelinja noen år, og har latt meg begeistre av dette norske teknologiselskapet. Måten selskapet har bygd hele logistikksystemet rundt varen og varereisen isteden for den administrative ordren, er direkte revolusjonerende. Det gir varehandelen den nødvendige fleksibiliteten til å levere på omnikanal, samt eksperimentere med forretnings- og leveransemodeller, for dermed å ha full kontroll på kostnadene, sier Eidholm.

Hele logistikkfaget er i endring

Varehandelen har aldri stått ovenfor større utfordringer enn nå. Konkurransen er skyhøy, kundeforventningene stadig økende, og marginbildet utfordres kontinuerlig. Og i sivet lurer nettfødte aktører som Amazon med stor markedsmakt. Hele logistikkfaget er i endring. Logistikken er i dag en premissleverandør for hvorvidt varehandelen kan levere effektivt på sømløse handleopplevelse på tvers av butikker og netthandel, og fundamentet for retailernes muligheter til å skape unike kundeopplevelser. Det er kort sagt enten en konkurransefremmer eller -hemmer.

- Jeg ser virkelig frem til å støtte varehandelsaktører gjennom det digitale skiftet. At forutsetningen er en moderne digital plattform som effektivt og selvoptimaliserende håndterer varereisen fra ende til ende, er jeg ikke tvil om», avslutter Eidholm.

Fakta om Driw:

  • Sterkt voksende norsk teknologiselskap spisset mot retail med rundt 80 ansatte
  • Selskapets visjon er å støtte retail gjennom det digitale skiftet
  • DRIW har utviklet den teknologiske plattformen TRACE som gjør det mulig for varehandelsaktører å effektivt levere på fremtidens «fygitale» handleopplevelse (blend mellom fysiske og digitale kanaler). TRACE omfatter ordre og grunndata, lager, butikk og transport, og gir vareeier full kontroll og sporing på alle varestrømmer; fra ordren oppstår i fysisk butikk eller i nettbutikk, inn til lageret der varene blir plukket og pakket, til varen er transportert og levert til kunden, inkl. returhåndtering. TRACE analyserer og behandler alle data fortløpende og kalkulerer til enhver tid optimale lager- og transportbevegelser. Gir full kontroll på den inngående og den utgående logistikken, med sporbarhet og transparens gjennom hele verdikjeden.
  • TRACE støtter flerkanalsstrategier med blant annet fysiske butikker, pop-up butikker og netthandel
  • Har triplet antall ansatte siden 2015
  • Hovedkontor i Ålesund, åpnet kontor i Oslo i januar 2019

Lakseeventyret på Andøya i gang

ANDØYA: På Andøya tar de havet på land og starter nytt lakseeventyr. Med kort avstand til flyplass for eksport har Andfjord Salmon en unik beliggenhet i verdenssammenheng.69 grader nord, langt nord for polarsirkelen, har gründer Roy Bernt Pettersen gjort et kvantesprang og er i gang med å revolusjonere oppdrettsnæringen. Les hele saken

Til toppen