Jetpak lurer: Hvor lenge gidder du dette?
Liker du å se maling tørke og blomster snu seg?
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
Jetpak ser det som sin oppgave å utrydde unødig venting ved å levere pakker punktlig til sine kunder. Siden det er så kjedelig å vente lanserer Jetpak «Tålmodighetstesten», en nettside der besøkeren sjekker hvor lenge de orker å se maling tørke og blomster som i realtid, snur seg mot solen.
Kampanjen går i de fire nordiske landene og er produsert av Masscreation.
Med budskap som «8.15 – Ikke mellom 8 og 15» peker Jetpak på punktlig levering for at folk skal slippe å vente.
- Folk er lei av å sitte hjemme og vente på leveranser og håndtverkere, sier Angelica Zwahlen, Campaign Manager hos Jetpak.
Regner ut tålmodigheten
På hjemmesiden «Tålmodighetstesten» kan besøkende se svært kjedelige filmer. I de timelange filmene kan man se maling tørke, blomster som snur seg mot solen og et rennende timeglass.
Til dette er det en timer som regner ut tid og tålmodighet.
- Våre undersøkelser viser at tålmodigheten aldri har vært lavere enn nå, som vi underholder oss med en gang vi har dødtid, sier Andreas Hogby, Planlegger hos Masscreation.
- Modig av Jetpak
For å vekke interesse for langfilmene har man laget filmtrailere som lover mer enn filmene gir.
På Youtube frister man seerne til å se skrekkfilmen «House of the drying paint», katastrofefilmen «Dull Impact» og den romantiske komedien «The turning flower».
- Vi fokuserer på programmatiske kjøp av levende bilder og display for å strekke rekkevidden og engasjementet i segmentene og målgruppene som har stor nytte av Jetpaks tjenester, sier Thomas Myrhed, Account Director & Digital Strategist hos MEC.
- Det høres kanskje rart ut, men det har vært kjempemorsomt å lage kjedelige filmer. Jetpak er virkelig modige som tør å ta sin kommunikasjon så langt, sier Henrik Levahn, Kreativ strateg hos Masscreation.