Blir kastet på dør

Daglig leder Trond Iversen i Norwegian Logistics kaster kunder på dør hvis de ikke skjønner poenget.

Publisert Sist oppdatert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Endringsvilje er en forutsetning for å spare logistikkostnader. Hvis en kunde ikke skjønner budskapet og utfordringen er det bare å vise døren, sa Iversen på Logistikkforeningens årskonferanse i dag.

Lojalitet

Sjefen i Norwegian Logistics understreket at lojalitet til leverandør og lønnsomhet er forutsetninger for et vellykket firma.

- Den som vil redusere logistikkostnadene, må ha endringsvilje, understreket Trond Iversen.

Vegring

Han påpekte at endring er noe de fleste vegrer seg mot.

– Men konsekvensen av endringene er ofte svært lønnsomme. Den som tillater seg å ta grep, kan redusere kostnadene med 10 – 30%. Innsparingene går rett på bunnlinjen, og det er viktige penger i en tid hvor lønnsomheten ofte er presset, sa Iversen.

Powered by Labrador CMS