ANNONSE

Font
Material property, Font

Fant én løsning på to problemer

Fant én løsning på to problemer

På lageret til deleansvarlig Anders Kristiansen er det knapt plass til en kontorstol. Forsendelser med deler tyter ut dørene og inni verkstedhallen. Sammen med Areol har de nå funnet en løsning.

Anders Kristiansen, deleansvarlig Bilskadesenteret Ringerike

Det skal bli godt å slippe å lete etter plass for å bestille deler.

– Jeg bruker vel snart mer plass utenfor lageret, enn det jeg har inne på selve lageret. Det skal bli godt å slippe å lete etter plass for å oppbevare deler, sier Kristiansen i Bilskadesenteret Ringerike.

For i en servicehall har de fått skreddersydd en mesanin-løsning fra Areol. Her får Kristiansen sitt eget kontor, og hundre kvadratmeter å boltre seg på.

– Når vi får inn reoler her oppe blir dette noe helt annet, sier produksjonsleder Alvaro Avalos.

Fant én løsning på to problemer

Mesaninløsningen fra Areol har løst begge problemene. På gulvet i «taket» - hundre flunkende nye kvadratmeter med lagerplass. Under mesaninen, tre nye forarbeidssoner for personbil. Areol har skissert hele løsningen og stått for all montering. Alt er spesialtilpasset til Bilskadesenteret.

– De trengte flere forarbeidsområder – der er det blant annet krav til støvavsug. Samtidig trengte de mer plass til taksering, forklarer Kjetil Bredesen i Areol Innredninger AS.

– Når produksjonen øker, vil naturlig nok også behovet for reservedeler og dermed lagringsplass øke, fortsetter han.

For å få varer opp til det nye området var heis oppe til vurdering, men kostnaden satte en stopper for det. De har gått for en løsning med lift.

– Areol har kommet med en suveren løsning. To dører som kun går en vei, og går igjen av seg selv, forteller Avalos.

– Vi skal bruke truck til å få deler opp her. Det blir en portløsning med bryter slik at man slipper å fysisk åpne og lukke. Her kommer delene inn, så er det Anders sitt ansvar å få det opp, eller ut på verkstedet hvis det skal ut med en gang, fortsetter han.

Skreddersydd løsning

Alvaro Avalos, produksjonsleder, Bilskadesenteret Ringerike.

Det betyr flere folk på oppretting, enda større mengder med lakkjobb som skal igjennom, og vi må ha større delelager.
Vehicle registration plate, Automotive tire, Cloud, Sky, Wheel, Water, Truck
Mode of transport, Motor vehicle, Wheel, Sky, Tire, Water, Blue, Truck, Mountain
Fixture

EFFEKTIVT: Det tok kort tid før Bilskadesenteret Ringerike hadde fått løst to problemer med én og samme løsning. Areol satte opp en mesanin med lager på toppen, og forarbeidssoner under.

Men det var faktisk ikke et delelager med sprengt kapasitet som var hovedutfordringen til Bilskadesenteret Ringerike. Utgangspunktet var at de ønsket å øke kapasiteten på produksjon av personbiler. En av flaskehalsene var manglende plass til forarbeid for lakk, samt montasje etter lakkering.

– Vi fokuserer nå mest på personbil, for det er et marked som har økt veldig mye. Våre eiere, Bertel O. Steen og Albjerk Bil Ringerike AS, har kjøpt opp ett lokalt verksted i Hønefoss. De har bestemt at disse skal flytte inn hos oss. Det betyr flere folk på oppretting, enda større mengder med lakkjobb som skal igjennom, og vi må ha større delelager, sier Avalos.

Ville øke personbil-kapasiteten

Vi kjøper brukt
Verdivurdering, demontering og frakt
Klikk her for å lese mer om prosessen på areol.no
Hvorfor handle brukt?
Bærekraft, miljø og økonomi
Klikk her for å lese mer om fordelene ved å handle brukt

Bonus for kjørestil

Dress shirt, Face, Trousers, Jeans, Sleeve, Gesture, Collar

Kjetil Bredesen i Areol har faktisk jobbet som avdelingsleder ved Bilskadesenteret tidligere. Dermed kjenner han lokalet godt og var særdeles godt kvalifisert til å være med å tegne løsningen. Han er fornøyd, men skulle ideelt sett ønske seg kortere vei fra det nye delelageret til verkstedet, men det bør fungere med en delekelner-løsning.

– Det blir noe lang transport av deler fra delelageret til den enkelte arbeidsplass, men denne løsningen er den best mulige i bygget. Jeg mener at dersom man er strukturert og pakker ferdige traller som kjøres rett til mekanikeren løser det seg ganske greit. Det skal jo være delelageret som deler ut deler, ikke mekanikeren som kommer for å hente, sier Bredesen.

Beste mulige i bygget

Tire, Wheel
Hvorfor handle brukt?
Bærekraft, miljø og økonomi
Klikk her for å lese mer om fordelene ved å handle brukt
Vi kjøper brukt
Verdivurdering, demontering og frakt
Klikk her for å lese mer om prosessen på areol.no

Det hører med til historien at Bilskadesenteret hadde full produksjon i lokalet, parallelt med oppføringen av mesaninen.

– Vi gikk ikke i veien for hverandre. Det har gått på skinner og alt har vært strøkent, sier Alvaro Avalos.

Også Kjetil Bredesen er fornøyd med prosessen, og ikke minst resultatet.

– Det er sjelden at vi setter opp to like mesaniner, for alle har sine egne ønsker og behov. Da handler det om å få tilpasset det så kunden blir fornøyd, selv om vi må komme med noen velmente råd av og til, sier han.

– Slike løsninger er nytt for mange, da er det greit å spørre noen som har solgt noen av dem. Vi lærer jo vi også av våre kunder og kan ta med oss litt «best practice» videre til neste mann, sier Kjetil Bredesen avslutningsvis.

Strøkent

Bilskadesenteret Ringerike har definitivt ikke angret på at de valgte Areol som leverandør. Tidligere har de estimert at det nye området skulle være i produksjon fra august. Allerede nå, i første halvdel av mai, er de bare noen uker unna ferdigstillelse.

– Jeg må si at jeg er overrasket over hvor fort dette har kommet opp. De var to-tre mann fra Areol som satte det opp, og jeg tror det var klart på litt over en uke, sier Alvaro Avalos.

– Nå er det litt elektrikerarbeid som gjenstår, så er det bare å få satt opp ventilasjon til forarbeidssonene under her, fortsetter produksjonslederen.

Rask prosess

Reidar Skeie, Hustvedt & Skeie

Jeg må få skryte av servicenettet til Volvo. Det er fantastisk bra.
Automotive design, Smile, Blue

Alvaro Avalos, produksjonsleder Bilskadesenteret Ringerike

Det har gått på skinner og alt har vært strøkent.

Kjetil Bergseth synes det er hyggelig å høre at Interkit er en fornøyd kunde. Det er viktig for Areol å tilby en helhetlig pakke som er bra i alle ledd.

– Vi lever litt på jungeltelegrafen. Vi skal gi våre kunder trygghet på at de får det som er best for deres lager. Vi er med på planleggingen, vi monterer og kontrollerer, sier han.

– Det er veldig viktig for oss å kunne levere hele pakka på en måte som gjør kundene godt fornøyd både med tanke på lommebok og funksjonalitet, avslutter Kjetil Bergseth.

Leverer hele pakka

Dress shirt, Sleeve, Gesture

LES OGSÅ:

  • Areol Innredninger selger brukte reoler og lagerløsninger.
  • I tillegg til å skreddersy løsninger for kunder kjøper, demonterer og gir Areol nytt liv til brukt lagerinnredning.
  • Nannestad-bedriften tilbyr alt av reolløsninger, samt strimmelporter, traller, mesaniner og garderobeskap - for å nevne noe.
  • Areol flyttet inn i nye lokaler på Maura i mai 2022. Nannestad-bedriften har syv ansatte pluss montører.
Font

På vei opp

Reoler med varer

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.

ANNONSE FOR AREOL

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.

ANNONSE FOR AREOL