Tøffere Transit Custom

- Transit Custom har vært en stor suksess siden lanseringen i 2012, og nå blir den enda bedre.

Det sier salgssjef for nyttekjøretøy i Ford Motor Norge, Johnny Løvli.

- Vi har lyttet til kundene, og er stolte av å levere en 1-tonns varebil som i tillegg til å se bra ut - både er mer praktisk i bruk og stappfull av smarte funksjoner, legger Løvlie til.

Ford avduket i onsdag nye Ford Transit Custom, og avslørte både et nytt design og helt nytt interiør.

Nye motorer 

Under panseret sitter den helt nye 2-litersmotoren Ford EcoBlue. Den leveres med 105 HK, 130 HK og 170 HK, og har ifølge produsenten 13 prosent lavere drivstofforbruk enn forrige generasjon av tilsvarende motor.

I tillegg lanseres den nyutviklede 105 HK ECOnetic-utgaven som leverer et drivstofforbruk på 0,57 l/mil og et CO2-utslipp helt nede på 148 g/km.

Mobilt kontor

Bilen har fått helt ny front og Ford har forsøkt å designe førermiljøet som et mobilt kontor. For første gang kommer Transit Custom med en intelligent hastighetsbegrenser som automatisk holder bilen innenfor de fartsgrensene bilen registrerer.

Nye Transit Custom tilbyr også blindsoneinformasjonssystem med varsling av kryssende trafikk når du rygger. Disse systemene kommer i tillegg til de mange sikkerhetssystemene som er tilgjengelig i dagens Transit Custom som antikollisjonssystem med fotgjengeroppdagelse, filskiftevarsler, sidevindsstabilisator, og adaptiv cruisekontroll. I tillegg har Ford forbedret ergonomien og komforten sammen med SYNC3 infotainmentsystemet.

To automat-alternativer

Bilen blir også tilgjengelig med 6-trinns automatgirkasse i kombinasjon med 130 HK og 170 HK motor.

Transit Custom kommer også i en Sport-utgave med 2.0-liters EcoBluemotor med 170 HK, signaturstriper, unike eksteriørdetaljer og seter med delskinn.

Bilen leveres i to forskjellige lengder og to forskjellige takhøyder.

Interiøret i nye Transit Custom er helt nytt og bygger på Fords nye standard for interiørdesign.

Snart hybrid

I 2019 kommer Ford Transit Custom dessuten som ladbar hybrid. Den er allerede en del av et større prøveprosjekt hos flere store flåtekunder i London, som for eksempel London by, og Metropolitian Police.

Til toppen