Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen forteller at PostNord styrker B2C-strategien.
Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen forteller at PostNord styrker B2C-strategien.

Styrker samarbeidet

DPDgroup og PostNord utvider samarbeidet og styrker B2C-strategien.

Kommunikasjonssjef Bjørn Thorvaldsen i PostNord AS forteller at kjernen i det utvidede samarbeidet er å knytte sammen partnernes pakkenettverk med 26.000 utleveringssteder i Europa.

Dessuten skal en del av PostNords leveranseflåte i fremtiden ha DPD-merket i Danmark, Sverige, Norge og Finland. 

Samarbeidet omfatter også nye mobile tjenester som gir kundene mulighet til å kontrollere og skreddersy sine leveranser. 

DPDs prisbelønnede "Predict"-løsning vil nå bli tilgjengelig for europeiske kunder også for pakker som sendes fra Norden. 

Mer robust 

- Vi tilbyr nå kundene en heldekkende og mer robust tjeneste for det europeiske B2C-markedet, sier Peter Kjaer Jensen, leder for forretningsområdet Logistics i PostNord. 

DPDgroup er det nest største internasjonale nettet for pakkeleveranser i Europa. Med 26.000 ansatte leverer DPD tre millioner pakker daglig til over 230 land gjennom varemerkene DPD, Chronopost, SEUR og Interlink Express.

DPDgroup er pakkeleveringsnettet for GeoPost som omsatte for 4,9 milliarder euro 2014. GeoPost er et holdingselskap som eies av det franske konsernet Le Groupe La Poste.

Til toppen