Årets jury består av en rekke profiler fra den norske netthandel: Fra venstre Alexander Haneng (Direktør for Digital innovasjon Posten Norge, Jens Rygg (Commercial Lead Norway Klarna), Ole Petter Nyhaug (Partner og Creative Director Opinion Norge AS), Johan Holgersson (VP Marketing & Digital Business Development, E-commerce & Logistics), Bente Sollid Storehaug (CEO ESV Digital, Nordic), Marte Klouman (Founder and Chief Enthusiastic Nerd; Netthandelsskolen) og Ingvild Moen (Digital Advisor in Social Media i Resonate AS).

Sportsfashion dominerer

Brings kåring av årets nettbutikker domineres av sportsfashion med Zalando, Getinspired og IKEA som kjemper om tittelen «Årets nettbutikk».

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

Nisjeaktører innen sportsfashion markerer seg sterkt i årets kåring. Ridestore, Urban og Tights kjemper om å bli «Årets stjerneskudd».

«Årets Veiviser», som er den siste prisen, kan vinnes av en nettbutikk eller en person som har banet vei for netthandel i Norge.  Her vil det ikke bli kunngjort noen finalister.

God tradisjon

2018 er 14. år på rad Bring deler ut netthandelsprisene. Vinnerne kåres av en uavhengig jury med kompetanse fra ulike deler av netthandelen.

- Juryen er stolt av å kunne presentere finalistene. I tillegg til en rekke grunnkrav, har juryen hatt fire hovedkriterier: Kjøpsopplevelsen, forretningsmodell, innovasjon og markedsføring. For finalistene til «Årets stjerneskudd» vurderes i tillegg nettbutikkens utvikling, sier juryleder Johan Holgersson i Bring.

Finalistene i hver av kategoriene inviteres til en «finalist-pitch» hos Bring i august, for å overbevise juryen om at akkurat de er verdige vinnere av netthandelsprisene 2018.

Prisene deles ut 13. september, på logistikk- og netthandelsdagen LOAD.18.

Powered by Labrador CMS