NYTT MERKE: Administrerende direktør i Toyota Material Handling Norway Lars Kleveland (til venstre) og produkt­sjef Kjell Einar Totsås gleder seg ti å selge trucker fra Ausa.
NYTT MERKE: Administrerende direktør i Toyota Material Handling Norway Lars Kleveland (til venstre) og produkt­sjef Kjell Einar Totsås gleder seg ti å selge trucker fra Ausa.

Nytt truckmerke hos Toyota

Toyota Material Handling Norway blir forhandler av trucker fra Ausa.

1. august 2017 ble Toyota Material Handling Norway (TMHNO) importør av Ausa trucker til det norske markedet. Avtalen er på import og salg/utleie av Ausa’s range av teleskoptrucker samt terrenggående trucker og vil være et naturlig supplement til Toyota Material Handlings brede utvalg av trucker selskapet tilbyr markedet.

Produksjonen av Ausa-maskinene skjer ved Barcelona i Spania og har et bredt produktprogram som også dekker maskiner innen vei/bygg/anlegg, anleggsgartner, samt feiemaskiner. Disse produktene forhandles av andre importører på det norske markedet.

Terrenggående gaffeltrucker fra Ausa blir nå å finne i TMHNOs utvalg.
Terrenggående gaffeltrucker fra Ausa blir nå å finne i TMHNOs utvalg.

- Selskapet fokuserer på å være innovativ, konkurransedyktige på produkter/service samt sterkt kundetilfredshet. Det samme er også fokus i vår daglige virksomhet sier Toyota Material Handlings administrerende direktør Lars Kleveland.

- Med vår store og landsdekkende serviceorganisasjon kan kundene føle seg trygge på at de kan få service fra opplærte og rutinerte teknikere på lik linje med våre egne driftssikre Toyota-trucker. Dele-levering vil bli ivaretatt på en rask og effektiv måte også for Ausa-produktene, fullfører Kleveland.

Teleskoptruckene Toyota blir forhandler av har løftekapasitet fra 1250 kg til 2,3 tonn og har løftehøyder helt opp til 5 meter. Store hjul med permanent 4-hjulstrekk og hydrostatisk fremdrift, samt dieselmotor fra Kubota gjør dette til maskiner med vide bruksområder og høy kvalitet, ifølge produktsjef CB Kjell Einar Totsås.

Delingsøkonomi i logistikkbransjen

Selve fundamentet i DHL er bygd på delingsøkonomi. I starten hendvente DHL seg til privatreisende med gratis flybilletter i bytte mot en del av den tillatte bagasjekvoten for å transportere nødvendige dokumenter til klarering av sjøfrakt på destinasjonen. I en tid hvor det var et problem at containertrafikken bidro til både økt tempo og volum i sjøfrakten klarte DHL på den måten å få det originale konnossementet fram lenge før containerskipene la til havn. Så snart dokumentene hadde landet, fraktet et kurernettverk de nødvendige papirene til den endelige destinasjonen. Les hele saken

Til toppen