Marked.no legger ned

Klarte ikke gjøre hjemlevering av mat lønnsomt.

Publisert

Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.

- Det er med tungt hjerte å måtte meddele at marked.no har måttet avvikle driften. Vi har i snart to år forsøkt å gi småbarnsfamilier, bedrifter og andre på Østlandet en enklere hverdag ved å tilby dagligvarer på døren. Dessverre har det vist seg at det å endre handlevaner blant dagligvarekundene tar lengre tid enn vi først trodde - og det krever betydelige investeringer. Samtidig er dagligvaremarkedet i Norge ett av de tøffeste markedene å starte opp i som en ny og liten aktør. Spesielt er det vanskelig å få konkurransedyktige innkjøpsbetingelser, skriver Marked.no på sine Facebook-sider.

Marked.no vil holde åpent så lenge man har lagerbeholdning, men siste mulige levering er fredag 19. januar. 

Marked.no ble lansert vinteren 2016 og satset på å bli den ledende matvareleverandøren på nett. Som eiere står Komplett Group, som igjen har Stein Erik Hagens Canica i ryggen, Sundt AS og Klavenes Marine. I 2016 hadde marked.no en omsetning på 108 millioner kroner. 

- Det tar tid å endre nordmenns handlevaner av dagligvarer, sier Ole Vinje, styreleder i Marked.no.

- Det er lagt ned en betydelig innsats av dyktige medarbeidere i flere år, men vi erkjenner at veien fortsatt er for lang for lønnsom drift. Derfor har styret i Marked.no i dag beslutte å avvikle selskapets virksomhet. 

- For en liten aktør som Marked.no, har det vært tilnærmet umulig å få konkurransedyktige innkjøpsbetingelser. Det gjør det svært krevende å lykkes som ny utfordrer i Norge, avslutter Ole Vinje.

Powered by Labrador CMS