Logistikkpris til Komplett Group. Prisen ble tildelt på PostNords tradisjonelle Futurum-konferanse tirsdag. Fra venstre: Marie Bergstrøm, rådgivning PostNord, Kristine Martinsen, Key Account Manager, PostNord, Erik Lund, rådgivning PostNord, Kristoffer Opheim, Komplett, Bjørn Tore Svendsen, Komplett og Robin Olsen, adm. direktør PostNord. Foto: Per Dagfinn Wolden (Bilde: Per Dagfinn Wolden)

Logistikkpris til Komplett Group

Komplett Group er vinner av PostNords Logistikkpris 2017.

Prisen som ble tildelt tirsdag på PostNords årlige Futurum-konferanse tildeles kunder med god samarbeidsånd til forbedringer som gir økt konkurransekraft.

Samarbeidet har vært i form av gjennomførte analyser eller andre forbedringsprosjekter.

- Felles for kandidatene er et sterkt partnerskap og at de har vært pådrivere med hensyn til å utvikle PostNords logistikkløsninger til det de er i dag, sier adm. direktør Robin Olsen som også understreker at prisen går til en kunde som har vist stor vilje til forbedring og kan vise til gode resultater i form av lavere kostnader eller bedre leveringsservice.

Solid samarbeid

– Denne evnen og viljen har Komplett vist gjennom samarbeid i en årrekke. Samarbeidet har utviklet seg fra et leverandør-transportør samarbeid, til et strategisk partnerskap. Komplett er den kunden som utfordrer oss mest på å teste nye løsninger og gå i bresjen for utvikling av nye bransjestandarder i Norden. De utfordrer oss også på å se ut til Europa og resten av verden, sier Olsen.

Han viser til utvikling av returløsning med utskrift av etikett på web, pilot på hjemlevering med enkel installasjonstjeneste i Norge, forberede pilot for hjemlevering innen 20 minutter og Flex Change løsning, hvor mottaker kan endre leveringsalternativ under frakt.

Til toppen